ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

زارع‌پور: حضور فعال وزارت ارتباطات در بررسی طرح صیانت ضروری است

وزیر ارتباطات با بیان اینکه ابزار اعمال حاکمیت در حوزه ارتباطات، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است، بر حضور فعال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بررسی طرح موسوم به صیانت تاکید کرد. «عیسی ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۷ مهر ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۰

وزیر ارتباطات با بیان اینکه ابزار اعمال حاکمیت در حوزه ارتباطات، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است، بر حضور فعال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بررسی طرح موسوم به صیانت تاکید کرد.

«عیسی زارع‌پور» در جمع مدیران و معاونان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به لزوم فراهم سازی ابزارهای حفاظت از حقوق مردم در فضای مجازی اشاره کرده و گفت: «اکنون زندگی‌ها بدون استفاده از ابزارهای مبتنی بر فناوری ارتباطات و اطلاعات دشوار شده و این بخش همه عرصه‌های زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده است. در چنین شرایطی، دولت می‌بایست خود را به روز کرده و ابزارهای حفاظت از حقوق مردم در این فضا را فراهم کند.»

او با تاکید بر اینکه اعمال حاکمیت به معنای حفظ حقوق مردم است، به اهمیت نقش رگولاتوری اشاره کرده و اظهار داشت:

«با افزایش کاربردهای ارتباطات و خدمات فناورانه پایه، نقش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و در کل نقش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیشتر می‌شود؛ بنابراین باید تنظیم گری حوزه خدمات فضای مجازی و حوزه فناوری اطلاعات را تقویت کنیم. اگر می‌خواهیم واقعاً حافظ حقوق مردم در فضای مجازی باشیم باید پرقدرت‌تر از گذشته و در عمل ظاهر شویم و به اعتقاد من مجموعه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مغز متفکر این حوزه است.»

زارع‌پور همچنین معتقد است تجهیز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به ابزارهای جدید برای استیفای حقوق مردم در فضای مجازی ضرورت دارد.

وی با اشاره به بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی در کمیسیون ویژه مجلس، بر حضور فعال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای ارائه نظرات کارشناسی در جلسات این کمیسیون تاکید کرد.

وزیر ارتباطات با اعتقاد به اینکه ابزار اعمال حاکمیت در حوزه ارتباطات، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است و نباید این ابزار دچار خدشه شود؛ به حضور فعال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بررسی طرح موسوم به صیانت تاکید کرد تا همه جوانب با تمرکز بر دیدگاه‌های کارشناسی مورد توجه قرار گیرد.

انتقاد از توسعه نامتوازن اینترنت همراه و ثابت

زارع‌پور در ادامه با انتقاد از توسعه نامتوازن اینترنت ثابت و همراه در کشور گفت:

«بایستی در دوره جدید هم توسعه دسترسی همراه و هم ثابت مورد توجه جدی قرار گیرد و در عین حال، نگاه و توجه ویژه ای به توسعه دسترسی ثابت از طریق فیبرنوری به منازل و بنگاه‌ها صورت گیرد، به گونه‌ای که مردم در دو سال آینده ثمرات آن را لمس کنند.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خاتمه با اشاره به سامانه‌هایی که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به منظور الکترونیکی کردن خدمات راه‌اندازی کرده یا در دست راه‌اندازی دارد، گفت:

«آنچه واضح است در این سازمان کارهای خوبی انجام‌گرفته اما پیوست مناسب اطلاع‌رسانی برای معرفی سامانه‌های کاربردی طراحی نشده است و هنوز بسیاری از این سامانه‌ها برای مردم ناشناخته‌اند. بنابراین باید سامانه‌های خدمات‌رسان را با طراحی پیوست رسانه‌ای مناسب سریع تر تکمیل و در دسترس مردم قرار گیرد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی