ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

علی بابا فروش ماینرهای رمزارز را ممنوع می‌کند

علی بابا فروش ماینرها را ممنوع می‌کند و از تاریخ ۲۳ مهر (۱۵ اکتبر) هر فروشنده‌ای که ماینرهای رمزارز را در علی بابا قرار دهد، مشمول مجازات می‌شود. این فروشگاه اینترنتی همچنین از ۱۶ مهر ...

حامد کولیوند
نوشته شده توسط حامد کولیوند | ۷ مهر ۱۴۰۰ | ۱۷:۱۵

علی بابا فروش ماینرها را ممنوع می‌کند و از تاریخ ۲۳ مهر (۱۵ اکتبر) هر فروشنده‌ای که ماینرهای رمزارز را در علی بابا قرار دهد، مشمول مجازات می‌شود. این فروشگاه اینترنتی همچنین از ۱۶ مهر (۸ اکتبر) دسته‌بندی ماینرهای بلاکچین و لوازم جانبی‌اش را در وب‌سایتش به حالت تعلیق درمی‌آورد.

چنین رویکردی در راستای سخت‌گیری‌های اخیر دولت چین در برابر رمزارزها صورت می‌گیرد. چین نه تنها معاملات رمزارزها را ممنوع کرده، بلکه سایت‌های مربوط به این حوزه را هم مسدود کرده است.

علی بابا علاوه بر محدود کردن فروش ماینرهای رمزارز، از این پس خدمات خرید و فروش بیت کوین، لایت کوین، اتریوم و Quark را نیز متوقف می‌کند. در توضیح علی‌ بابا آمده که فروشندگان ماینر رمزارز و محصولات مرتبط تحت قوانین مجازات می‌شوند. این مجازات‌ها شامل مسدود کردن حساب فروشگاه‌ها می‌شود.

علی بابا تنها شرکتی نیست که بخاطر سخت‌گیری‌های چین فعالیت‌هایش را دستخوش تغییر می‌کند و برخی صرافی‌های رمزارز از جمله بایننس و Huobi برخی خدمات خود را در کشور چین متوقف کرده‌اند. همچنین Sparkpool دومین استخر استخراج اتریوم در جهان، تمام فعالیت‌های خود را تعطیل کرده است.

مسلما فعالیت در حوزه رمزارزها درآمد مناسبی را نصیب علی بابا می‌کند و حالا باید دید خروج از این بازار تا چه اندازه روی گزارش مالی آن تاثیر می‌گذارد. احتمالا در آینده فروشگاه‌های چینی بیشتری از ترس جریمه‌ها یا برخورد دولت پکن در چنین مسیری گام برمی‌دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی