ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نسخه نظامی بنز G کلاس معرفی شد؛ افزایش قدرت و قابلیت‌های آفرودی

کمپای آلمانی مرسدس بنز اعلام کرده نسل جدید G کلاس مخصوص نیروهای نظامی را بزودی برای کشورهای اروپایی عرضه می‌کند. این نسل با کد W464 شناخته شده و بطور اختصاصی برای آژانس‌های دولتی و نظامی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۲ مهر ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

کمپای آلمانی مرسدس بنز اعلام کرده نسل جدید G کلاس مخصوص نیروهای نظامی را بزودی برای کشورهای اروپایی عرضه می‌کند. این نسل با کد W464 شناخته شده و بطور اختصاصی برای آژانس‌های دولتی و نظامی و همچنین تیم‌های امداد و نجات توسعه یافته است. موتور قوی‌تر و توانایی‌های آفرود بهتر از خصوصیات اصلی این نسل هستند.

مرسدس بنز G کلاس هر چند در ابتدا یک پروژه برای نیروهای نظامی بود، اما در میانه‌های راه یک شاسی‌بلند لوکس خیابانی هم از دل آن بیرون آمد. نسخه نظامی این خودرو که حامل کد W461 است، از سال 1992 روی خط تولید قرار دارد و توسط شماری از ارتش‌های جهان برای جابجایی پرسنل استفاده می‌شود.

اتاق W464 در کنار W461 تولید خواهد شد و با آمدن آن، نسل قدیمی بازنشسته نمی‌شود. در حال حاضر اطلاعات بسیار کمی از G کلاس نظامی جدید موجود است، ولی با وجود این می‌دانیم توانایی‌های آفرود آن خیلی بهتر شده و موتور شش سیلندر 3 لیتری توربودیزل بکار رفته در W464 G350d خروجی بیشتری دارد؛ به عبارت بهتر این موتور چیزی در حدود 245 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که در مقایسه با قبل این ارقام به ترتیب 35 و 50 درصد بهبود یافته‌اند.

وظبفه انتقال قدرت به هر چهار چرخ W464 G350d را یک گیربکس هشت سرعته خودکار بر عهده دارد؛ این نسل به سیستم الکتریکی 24 ولتی مجهز شده و مرسدس بنز می‌گوید مصرف سوخت آن بهبود پیدا کرده است، ضمن آنکه ظرفیت حمل بار آن نیز رشد کرده و چراغ‌های اصلی آن حالا از نوع LED هستند. این چراغ‌ها با چراغ‌های روشنایی در روز ترکیب شده‌اند.

مرسدس بنز G کلاس W463 در تریم Professional Line نیز قابل انتخاب خواهد بود. همانطور که می‌توان حدس زد، این تریم از تجهیزات بیشتری سود برده و از نظر آفرود هم توانایی‌های بهتری دارد.

ناگفته نماند اشتوتگارتی‌ها خود را برای تولید نسخه تمام الکتریکی G کلاس آماده می‌کنند. این نسخه که با نام EQG راهی بازار می‌شود، چند هفته قبل در قالب یک مدل مفهومی در نمایشگاه خودروی مونیخ رونمایی شد. در رابطه با مشخصات فنی و زمان عرضه این نسخه فعلا اطلاعاتی در دست نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی