ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Audi R8 Performance
اخبار خودرو

وداع موتورهای قدرتمند با بازار؛ کاهش عرضه آئودی R8 با موتور V10

استاندارد آلایندگی و صوتی کشورها رو به روز سخت گیرانه‌تر می‌شود و به طور قابل توجهی در حال از بین بردن بازار خودروهای اسپرت و قدرتمند است. شرکت آئودی به طور رسمی اعلام کرده است ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۳ مهر ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

استاندارد آلایندگی و صوتی کشورها رو به روز سخت گیرانه‌تر می‌شود و به طور قابل توجهی در حال از بین بردن بازار خودروهای اسپرت و قدرتمند است. شرکت آئودی به طور رسمی اعلام کرده است که دیگر آئودی R8 مجهز به موتور V10 را در کشور استرالیا عرضه نخواهد کرد. دلیل اصلی نیز سختگیری های بی پایان قانون گذاران در استرالیا اعلام شده است و با توجه به محدود بودن فروش این خودرو آئودی قید عرضه این سوپر اسپرت را زده است.

آئودی R8 در سال 2006 با هدف رقابت با پورشه 911 و محصولات شرکت فراری وارد بازار شد.

در ابتدا R8 تنها با موتور V8 به بازار عرضه می‌شد اما پس از مدتی موتور V10 با حجم 5.2 لیتر توسط آئودی در این مدل استفاده شد. نسل دوم این سوپر خودرو که اشتراکات فنی زیادی با لامبورگینی هوراکان دارد در سال 2015 میلادی روانه بازار شد.

audi-r8-generations-drag-race-main-image

این موتور در مدل پایه توانایی تولید 562 اسب بخار قدرت و در مدل Plus توانایی تولید 612 اسب بخار را دارد و از یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه با کد DL800 بهره می‌برد. این گیربکس نیرو را به هر چهارچرخ ارسال می‌کند.

در حال حاضر بزرگترین بازار آئودی R8 در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی است و بازار استرالیا به قدری بزرگ نبوده که آئودی را راضی به ادامه عرضه این محصول در این کشور کند.

در حال حاضر محصولات E-tron شرکت آئودی به صورت کاملا برقی در حال عرضه هستند و در آینده نه چندان دوری جایگزین تمامی محصولات احتراق داخلی این شرکت خواهند شد به گونه‌ای که آئودی رسما اعلام کرده بود که دیگر به توسعه موتورهای احتراق داخلی نخواهد پرداخت.

آئودی یکی از شرکت های پیشرو در زمینه تولید موتورهای دیزلی نیز به شمار می‌رود اما به علت تقلب زیست محیطی شرکت مادر آن یعنی فولکس واگن دیگر عملکرد درخشان گذشته خود را ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی