ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون ۱۳ پرو مکس
تکنولوژی

مشکلات مربوط به تامین ماژول دوربین، عرضه آیفون ۱۳ را تحت تاثیر قرار می‌دهد

به گفته برخی تحلیلگران بازار، اپل در سه ماهه چهارم سال جاری با مشکلات مربوط به عرضه سری آیفون ۱۳ مواجه خواهد شد که دلیل اصلی آن به تامین ماژول دوربین از جمله تثبیت‌کننده اپتیکال ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۵ مهر ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

به گفته برخی تحلیلگران بازار، اپل در سه ماهه چهارم سال جاری با مشکلات مربوط به عرضه سری آیفون ۱۳ مواجه خواهد شد که دلیل اصلی آن به تامین ماژول دوربین از جمله تثبیت‌کننده اپتیکال مربوط می‌شود.

شرکت خدمات مالی «JP Morgan» معتقد است که هرچند وضعیت زنجیره تامین اپل در چند وقت گذشته بهبود پیدا کرده است، همچنان این احتمال وجود دارد که در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ مانعی برای تولید گوشی‌های سری آیفون ۱۳ وجود داشته باشد. «سمیک چترجی» تحلیلگر بازار اظهار می‌کند که نگرانی اپل برای محدودیت‌های عرضه سری جدید خود به مواردی از جمله ظهور همه‌گیری کووید-۱۹ و مشکلات تولید ناشی از محدودیت‌های مصرف برق در چین مربوط می‌شود.

آیفون ۱۳

تحلیلگر شرکت «جی پی مورگان» در ادامه توضیحات خود اعلام می‌کند که روند افزایش تولید آیفون ۱۳ نسبت به نسل قبلی گوشی‌های پرچمدار اپل با سرعت کمتری پیش می‌رود و مشکل اصلی تولید این سری به ماژول دوربین آن مربوط می‌شود.

در حالی که شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های متعدد به آهسته شدن روند تولید در ویتنام کمک کرده است، مشکلات اصلی اپل به روند تامین تثبیت‌کننده اپتیکال با تغییر سنسور دوربین مربوط می‌شود. با این وجود، انتظار می‌رود پس از کاهش محدودیت‌ها و کمک بخش دوربین ال‌جی به همراه یک واحد دیگر از کره جنوبی باعث بهبود اوضاع و شرایط تولید شود.

در صورت ادامه پیدا کردن مشکلات مصرف برق در چین، امکان دارد مشکلات بیشتری سد راه عرضه آیفون ۱۳ شود، زیرا قطعات کوچک‌تر می‌توانند به طرز وحشتناکی تحت تاثیر این مسئله قرار بگیرند. با این حال، خبر خوب این است که قطعات بزرگ‌تر تحت تاثیر مشکلات احتمالی قرار نخواهند گرفت. به گفته این تحلیلگر ۵ تا ۱۰ میلیون واحد از ۱۴۳ میلیون واحد برنامه ریزی شده می‌تواند تحت تاثیر این دسته از مشکلات قرار بگیرد. با این وجود اپل همچنان از نظر فروش در موقعیت بسیار خوبی قرار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی