ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عرضه ۱۰۰ درصدی خودروهای برقی؛ خداحافظی نروژ با خودروهای بنزینی و دیزلی

بررسی‌های فدراسیون اتومبیل نروژ (NAF) حاکی از آن است که این کشور در حال آماده شدن برای خداحافظی با خودروهای بنزینی و دیزلی تا آوریل ۲۰۲۲ است. بررسی‌های انجام شده مشخص می‌کند که آخرین خودروی ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۵ مهر ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

بررسی‌های فدراسیون اتومبیل نروژ (NAF) حاکی از آن است که این کشور در حال آماده شدن برای خداحافظی با خودروهای بنزینی و دیزلی تا آوریل ۲۰۲۲ است.

بررسی‌های انجام شده مشخص می‌کند که آخرین خودروی بنزینی یا دیزلی جدید کشور نروژ در اوایل آوریل ۲۰۲۲ فروخته خواهد شد. قابل توجه اینکه زمان اعلام شده، از برنامه‌های دولت نروژ برای استفاده کامل از خودرو برقی سه سال جلوتر است.

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط شورای اطلاعات ترافیک جاده ای نروژ (OVF) برای فروش ماهانه خودروهای جدید، آخرین خودروی موتور درون‌سوز این کشور قرار است آوریل سال آینده از نمایندگی خارج شود. نکته قابل توجه اینکه، زمان اعلام شده تقریبا سه سال از هدف دولت نروژ برای «حذف کامل فروش خودروهای بنزینی و دیزلی جدید» جلوتر است.

خودرو برقی

طبق این گزارش، در هشت ماهه اول سال ۲۰۲۱ خودروهایی که از هیچ نوع سیستم برق‌رسانی بهره نمی‌برند مانند خودروهای برقی باطری و خودرو‌های برقی هیبریدی قابل اتصال یا معمولی کمتر از ۱۰ درصد (۹.۶۶ درصد) فروش خودروهای جدید را تشکیل می‌دهند.

همچنین از مجموع ۱۱۰۸۶۴ خودرو جدید فروخته شده، سهم خودروهای بنزینی ۴.۹۳ درصد و دیزل تنها ۴.۷۳ درصد بوده است. این میزان نسبت به سال قبل ۲۱ درصد و نسبت به سال ۲۰۱۷ بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است که در هشت ماهه اول آن خودروهای بنزینی و دیزلی بیش از ۲۵ درصد مجموع ۱۰۲،۸۷۳ خودروهای فروخته شده را تشکیل می‌دادند.

خودرو برقی

به گفته «ثور اگیل برادلند» نماینده دولت نروژ در NAF، این اعداد نشان‌دهنده پایان کار زودهنگام خودروهای معمولی با موتور درون‌سوز است. او به نشریه رسمی Motor اعلام کرد:

فروش خودروهای جدید بنزینی و دیزلی در نروژ رو به پایان است. اگر این روند از چهار سال گذشته ادامه پیدا کند، فروش آن‌ها در نیمه اول سال ۲۰۲۲ به پایان می‌رسد. این خیلی زودتر از آن چیزی است که حتی خوش‌بین‌ترین علاقه‌مندان به خودروهای برقی نیز تصور می‌کردند.

لیست پرفروش‌ترین خودروهای نروژ در سال ۲۰۲۱ نکته قابل توجه و جالبی دارد که ۱۴ خودرو از ۱۵ خودروی فهرست شده خودروهای برقی قابل شارژ هستند. فقط تویوتا راو ۴ که یک خودرو هیبردی است، انحصار خودروهای برقی را می‌شکند. همچنین پرفروش‌ترین خودرو معمولی فروخته شده در نروژ فولکس‌واگن تیگوان است که در رتبه ۳۸ قرار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • min
    min | ۱۵ مهر ۱۴۰۰

    اینها کجا رسیدن و ما کجا که در حسرت یک ماشین موندیم
    خدایا اینجا کجاست..

مطالب پیشنهادی