ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسخه iOS 15 ظاهرا کمتر از iOS 14 مورد توجه کاربران قرار گرفته است

بر اساس داده‌های ارائه شده از سوی شرکت تجزیه و تجلیل «Mixpanel»، ظاهرا کاربران بعد از انتشار نسخه iOS 15 اقبال چندانی به این نسخه نشان نداده و پس از گذشت ۴۸ ساعت از زمان ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۶ مهر ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

بر اساس داده‌های ارائه شده از سوی شرکت تجزیه و تجلیل «Mixpanel»، ظاهرا کاربران بعد از انتشار نسخه iOS 15 اقبال چندانی به این نسخه نشان نداده و پس از گذشت ۴۸ ساعت از زمان انتشار، تنها ۸.۵۹ درصد کاربران سیستم عامل خود را بروزرسانی کرده‌اند. برای مقایسه، این تعداد در مدت مشابه سال گذشته و پس از انتشار نسخه قبلی، ۱۴.۶۸ درصد بوده است.

داده‌های Mixpanel اکنون نشان می‌دهد که تا روز سه‌شنبه ۱۳ مهر ۲۲.۲۲ درصد از کاربران iOS 15 را دریافت کرده‌اند. لازم به ذکر است که در مدت زمان مشابه از سال گذشته ۴۱.۹۷ درصد از کاربران iOS 14 را نصب کرده بودند. البته باید به این نکته توجه کرد که داده‌های ارائه شده بر اساس فعالیت اپلیکیشن‌ و وب‌سایت‌هایی به دست آمده که از API تجزیه و تحلیل سیستم عامل اپل استفاده می‌کنند. اپل تاکنون به صورت رسمی تعداد کاربران iOS 15 را منتشر نکرده است.

اواسط ماه گذشته و دو روز پس از عرضه عمومی iOS 15، گزارش شده بود که کاربران بروزرسانی جدید را با فاصله بیشتری از iOS 14 دریافت کرد‌ه‌اند. اکنون پس از گذشت دو هفته، ارتقا کاربران به سیستم عامل iOS 15 نسبت به سال گذشته همچنان آهسته‌تر انجام می‌شود.

سیستم عامل iOS 15

البته برای کاهش قابل توجه نصب iOS 15 توسط کاربران دلایل واضعی وجود دارد، اما اپل به هیچ کدام از آن‌ها اشاره زیادی نمی‌کند. برای مثال این بروزرسانی ویژگی‌های چندان زیادی را برای کاربران ارائه نکرد، در صورتی که iOS 14 برخی ویژگی‌های جدید مانند ویجت‌ها و تنظیم اپلیکیشن‌های پیش‌فرض را به پلتفرم خود اضافه کرده بود.

البته نباید فراموش کرد که برخی از ویژگی‌های جدید iOS 15 مانند SharePlay در فیس‌تایم و Universal Control برای کاربران آیپد هنوز آماده نبوده‌اند و انتشار آن‌ها تا اواخر امسال به تعویق افتاده است. علاوه بر این، اپل روش دیگری را ارائه کرده که به کاربران اجازه می‌دهد در iOS 14 باقی بمانند و همچنان برزورسانی‌های امنیتی مهمی را دریافت کنند.

به صورت دقیق نمی‌توان دلیل کاهش نصب سیستم عامل iOS 15 را عنوان کرد اما ترکیبی از همه آن‌ها می‌تواند باعث کاهش علاقه کاربران نسبت به آخرین نسخه سیستم عامل اپل شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی