ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ثبت ازدواج
تکنولوژی

کانون سردفتران ازدواج و طلاق: ثبت الکترونیکی ازدواج در سراسر کشور ممکن شد

رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق از فعال شدن ثبت الکترونیکی ازدواج در سراسر کشور خبر داد. بر این اساس دفاتر ثبت سنتی ازدواج حذف شدند. «علی مظفری» با بیان اینکه از روز گذشته ثبت ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | ۱۵:۴۷

رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق از فعال شدن ثبت الکترونیکی ازدواج در سراسر کشور خبر داد. بر این اساس دفاتر ثبت سنتی ازدواج حذف شدند.

«علی مظفری» با بیان اینکه از روز گذشته ثبت الکترونیکی ازدواج در سراسر کشور فعال شده است، گفت: «با ثبت الکترونیکی ازدواج، بعد از امضای سند ازدواج، اثر انگشت زوجین در سامانه ثبت می‌شود و سند ازدواج در اختیار زوجین قرار می‌گیرد. از همین روی دفاتر ثبت سنتی ازدواج حذف شدند.»

لازم به ذکر است با ثبت الکترونیکی ازدواج همچنان لزوم مراجعه زوجین به دفترخانه‌ها برای ثبت عقد و ازدواج‌شان الزامی است. اما در حال حاضر ثبت الکترونیکی ازدواج زوجین در سامانه جایگزین ثبت ازدواج در دفتر ثبت سنتی شده است.

ازدواج دائم حقوق و تکالیف مختلفی را برای زوجین ایجاد می‌کند و به همین دلیل، قانون‌گذار شوهر را موظف به ثبت عقد نکاح دائم در دفاتر ازدواج کرده است و برای عدم ثبت ازدواج دائم، مجازات نیز در نظر گرفته است که شامل جریمه نقدی است.

رئیس سابق قوه قضاییه، پیش از این از راه‌اندازی سامانه‌های مختلفی در دستگاه قضا خبر داده بود تا مجموعه این‌ها بتواند به رضایتمندی مردم و ارتباطات صحیح واحد‌های مختلف به هم کمک کند.

رئیسی در تیرماه امسال اعلام کرده بود خدمات الکترونیکی در دستگاه قضا رضایت 70 درصدی مراجعان را به همراه داشته است:

«سه میلیون از جامعه آماری نظر دادند و قریب به 70 درصد اعلام رضایت کردند. این از کار‌های بسیار ارزشمند است. اینکه ما بخواهیم نظر دهیم که چه کار کردیم به نظر من اهمیت آن زیاد نیست و اهمیت آن است که خود مردم و کسانی که به دادگستری‌ها مراجعه می‌کنند بگویند که قاضی، کارمند و نیرویی که با آن‌ها ارتباط برقرار کرد آیا واقعا کار را درست انجام داد یا کار را با بروکراسی اداری و پیچیدگی‌هایی که موجب نارضایتی‌هایی شد دنبال کرد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی