ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برای اولین بار یک استاد بزرگ شطرنج پس از پیروزی در مسابقات NFT جایزه گرفت

«مگنوس کارلسن»، استاد بزرگ شطرنج دنیا برای اولین بار در تاریخ این ورزش به جهت پیروزی در رقابت بین‌المللی شطرنج «ملتواتر» برنده یک توکن غیرقابل معاوضه (NFT) شد. در نهایت نسخه‌ای از توکن کارلسن از ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

«مگنوس کارلسن»، استاد بزرگ شطرنج دنیا برای اولین بار در تاریخ این ورزش به جهت پیروزی در رقابت بین‌المللی شطرنج «ملتواتر» برنده یک توکن غیرقابل معاوضه (NFT) شد. در نهایت نسخه‌ای از توکن کارلسن از طریق مزایده با قیمت ۶.۸۸ اتریوم به یکی از طرفداران او واگذار شد.

کارلسن در گفتگو با وب‌سایت «کوین‌تلگراف» از جامعه رمزارزها بابت حمایت از این مسابقات قدردانی کرد. رقابت‌های بین‌المللی شطرنج ملتواتر با همکاری صرافی رمزارزی FTX برگزار شد. جایزه برنده این رقابت‌ها ۲.۱۸۲۵ بیت‌کوین معادل ۸۱,۰۷۹ دلار در نظر گرفته شده بود. منتها توکن‌های غیرقابل معاوضه و آیتم‌های رمزارزی دیگری هم به برندگان این مسابقات اهدا شد.

کارلسن می‌گوید: «توکن‌های غیرقابل معاوضه در جشن گرفتن لحظات بزرگ به جامعه شطرنج کمک می‌کنند و پاداش کسانی را می‌دهند که زمان زیادی را صرف کمک به رشد این ورزش کرده‌اند. این مسیر با رقابت‌های ملتواتر تازه شروع شده و امیدوارم در آینده گسترش هرچه بیشتر آن را ببینم.»

مگنوس کارلسن

در پایان این رقابت‌ها دو توکن کاملا یکسان روی بلاکچین اتریوم ساخته و در پایان توسط کارلسن امضا شد. توکن دوم با قیمت تقریبی ۲۴,۷۰۰ دلار در مزایده به فروش رفت. این استاد بزرگ شطرنج در این باره گفت: «سهیم شدن این جایزه با یک طرفدار احساس بسیار خوبی دارد. دوست دارم با او بازی کنم و در فصل بعدی رقابت‌های ملتواتر او را ببینم.»

بازارهای NFT همچنان در حال توسعه‌اند و سعی دارند شکاف میان ورزش و سرگرمی‌های دیجیتالی را کمتر کنند. یکی از این بازارها به نام Sorare با جذب ۶۸۰ میلیون دلار سرمایه از شرکت سافت‌بانک سعی دارد به توسعه ورزش‌های بانوان کمک کند.

شرکت Sorare با لالیگای اسپانیا هم وارد همکاری شده و می‌خواهد بازیکنان مطرح این لیگ را با خود همراه کند. اگر با حوزه توکن‌های غیرقابل معاوضه آشنایی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم این گزارش ویدیویی را تماشا کنید تا به سوالاتی که ممکن است در ذهن‌تان وجود داشته باشد، پاسخ داده شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی