ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تویوتا میرای رکورد پیمایش با یک باک را شکست؛ ‍۱۳۶۰ کیلومتر بدون سوختگیری

شرکت تویوتا اعلام کرد مدل هیدروژنی میرای رکورد جدیدی را در زمینه پیمایش مسافت با یک باک پر ثبت نموده و توانسته تا 1360 کیلومتر را بدون نیاز به سوختگیری مجدد طی کند. با این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ مهر ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۵

شرکت تویوتا اعلام کرد مدل هیدروژنی میرای رکورد جدیدی را در زمینه پیمایش مسافت با یک باک پر ثبت نموده و توانسته تا 1360 کیلومتر را بدون نیاز به سوختگیری مجدد طی کند. با این رکورد، میرای نام خود را به عنوان خودروی هیدروژنی با بیشترین برد حرکتی وارد کتاب گینس کرده است.

میرای رکوردشکن به نسخه بازطراحی‌شده تعلق دارد. این خودرو توسط وین گردز (Wayne Gerdes) در نقش راننده اصلی و باب وینگر (Bob Winger) در نقش کمک راننده هدایت شده است. این دو راننده قبلا بخاطر رکوردشکنی‌های پیاپی در رابطه با میزان مصرف سوخت، در آمریکا به شهرت رسیده‌اند. در یکی از پروژه‌های قبلی این دو موفق شدند رکورد کمترین میزان مصرف سوخت با یک خودروی غیرهیبریدی در سفر به 48 ایالت را بشکنند.

نکته جالب توجه اینکه رکورد تویوتا میرای در ساعات خلوت خیابان‌ها و اتوبان‌ها ثبت نشده، بلکه گردز و وینگر در ساعات شلوغ صبح و عصر نیز به رانندگی با این خودرو در سن‌دیگو پرداخته‌اند. آنها در جریان ثبت رکورد خود از اتوبان ساحلی Pacific Coast Highway نیز استفاده کرده‌اند.

پس از دو روز رانندگی و محاسبات دقیق، گردز و وینگر در نهایت موفق به پیمایش 845 مایل یا 1360 کیلومتر مسافت با یک باک پر تویوتا میرای شده‌اند. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، این رکورد به تایید مقامات گینس رسیده و رسما ثبت شده است.

حتما در جریان هستید که تویوتا جزو معدود برندهایی است که روی تکنولوژی پیل سوختی سرمایه‌گذاری کرده و بطور جدی در زمینه آن تحقیق می‌کند

از لحاظ میزان مصرف باید گفت تویوتا میرای با 5.65 کیلوگرم هیدروژن و شاخص 152 MPGe توانسته رکورد خود را ثبت کند. حال سوال مهمی که پیش میاید اینست آیا چنین رکوردی مردم را به خرید خودروهای هیدروژنی از جمله میرای متقاعد خواهد کرد؟ بد نیست اشاره کنیم برد خودروهای الکتریکی فعلی کمتر از نصف رکورد میرای است؛ به عبارت دیگر تنها چند نسخه خاص از تسلا مدل S و لوسید Air می‌توانند مسافت بیش از 600 کیلومتر را با شارژ کامل باتری پشت سر بگذارند!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمد نرگسی
    محمد نرگسی | ۲۰ مهر ۱۴۰۰

    سوختش از بنزینه ؟حجم باک چند لیتره؟

مطالب پیشنهادی