ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر محصول سابق فیسبوک برای ادای شهادت علیه این شرکت به اروپا می‌رود

«فرانسیس هاوگن»، مدیر محصول سابق فیسبوک پس از حضور در کنگره آمریکا حالا باید به پارلمان بریتانیا برود و مدارک گفته‌های خود را ارائه کند. قانون‌گذاران اتحادیه اروپا هم از هاوگن دعوت کرده‌اند تا در ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۰ مهر ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

«فرانسیس هاوگن»، مدیر محصول سابق فیسبوک پس از حضور در کنگره آمریکا حالا باید به پارلمان بریتانیا برود و مدارک گفته‌های خود را ارائه کند. قانون‌گذاران اتحادیه اروپا هم از هاوگن دعوت کرده‌اند تا در یک جلسه استماع حاضر شود. هاوگن پیش‌تر اسنادی را از شرکت فیسبوک فاش کرده و مدعی شده بود که این کمپانی سودآوری را به سلامت کاربران خود ترجیح می‌دهد.

بر اساس اطلاعیه‌ای که از سوی پارلمان بریتانیا منتشر شده، فرانسیس هاوگن قرار است مدارک ادعاهای خود را به قانون‌گذاران بریتانیایی ارائه کند. او ۳ آبان در کمیته‌ای در این پارلمان حاضر خواهد شد تا برای اولین بار در اروپا شهادت دهد.

«دیمین کالینز»، نماینده پارلمان و رئیس کمیته مشترک «قانون ایمنی آنلاین» می‌گوید: «در خصوص تصمیمات شرکت‌هایی مثل فیسبوک که ایمنی کاربر را به تعامل بیشتر ترجیح می‌دهند، باید شفافیت بیشتری وجود داشته باشد.» کالینز همان کسی بود که در سال ۲۰۱۸ مسئولیت رسیدگی به پرونده کمبریج آنالیتیکا را برعهده گرفت.

دولت بریتانیا به دنبال معرفی قوانین جدیدی است تا مطمئن شود که غول‌های بزرگ فناوری کنترل مناسبی روی محتواهای غیرقانونی و آسیب‌زا دارند و به موقع علیه آن‌ها اقدام می‌کنند. چنان‌چه شرکت‌ها در این کار موفق نباشند، باید ۱۰ درصد از درآمد سالیانه یا حداقل ۲۴ میلیون دلار جریمه بپردازند.

از سوی دیگر، قانون‌گذاران اتحادیه اروپا هم از هاوگن دعوت کرده‌اند تا ۱۷ آبان در یک جلسه استماع شرکت کند. با این حال، مشخص نیست که او این دعوت را پذیرفته است یا خیر. «انا کاواتزینی»، رئیس کمیته بازار داخلی و حمایت از مصرف‌کنندگان پارلمان اروپا می‌گوید: «سوت‌زنانی مثل فرانسیس هاوگن ضرورت نیاز به قوانین دموکراتیک و مقررات حامی کاربران را در دنیای آنلاین نشان می‌دهند. افشاگری‌های او تضاد میان مدل تجاری کسب و کارها و منافع کاربران را هویدا می‌سازد.»

اتحادیه اروپا هم در حال کار روی قوانین ویژه‌ای برای کنترل غول‌های دنیای فناوری است. این اتحادیه سعی دارد از طریق دو قانون کلی به مقابله با محتواهای آسیب‌زا و کمک به رقابت در بازار بپردازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • peyman17
    peyman17 | ۲۱ مهر ۱۴۰۰

    والا فیسبوک دیگه از کنترل و سانسور محتوا هم رد شده و راندوم برای خودش اکانت کاربرا رو میبنده بلاک میکنه حتی ایمیل و شماره تلفن اون بدبخت هم جز لیست سیاه میرن و دیگه نمیتونه با اون شماره و ایمیل اکانت بسازه

مطالب پیشنهادی