ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سخنگوی قوه قضائیه: آذری جهرمی با قرار تامین کیفری آزاد است

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه وزیر سابق ارتباطات با شکایت جمعی از مردم و چند دستگاه اجرایی به اتهام نشر اکاذیب در دادسرا پرونده دارد اعلام کرد وی با قرار تامین کیفری آزاد شده ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | ۱۳:۵۷

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه وزیر سابق ارتباطات با شکایت جمعی از مردم و چند دستگاه اجرایی به اتهام نشر اکاذیب در دادسرا پرونده دارد اعلام کرد وی با قرار تامین کیفری آزاد شده است.

«ذبیح الله خدائیان» در نشست خبری امروز قوه قضاییه به آخرین وضعیت پرونده شکایت دو هزار اهوازی و مدعی العموم از محمدجواد آذری جهرمی وزیر سابق ارتباطات اشاره کرده و گفت:

«در خصوص این فرد، با شکایت جمعی از مردم و چند دستگاه اجرایی به اتهام نشر اکاذیب با قصد تشویش اذهان عمومی، استنکاف از دستور قضائی و استنکاف از اجرای اوامر حکومتی مقامات قانونی، پرونده‌ای در دادسرای فرهنگ و رسانه تشکیل شده است.»

به گفته خدائیان، آذری جهرمی احضار و تفهیم اتهام شده و با قرار تامین کیفری آزاد شده است. در آن مرحله، آخرین دفاع از او اخذ نشده بود. بعد از آن، مجددا شکایت دیگری به دادسرا واصل شد و پرونده در جریان رسیدگی است.

شایان ذکر است اسفندماه سال 97، معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی و دبیر کارگروه فیلترینگ، خبر از تشکیل پرونده قضایی برای «محمدجواد آذری جهرمی»، وزیر ارتباطات دولت دوازدهم داد و همچنین احتمال انفصال وی از خدمت را مطرح کرد. او علت این اتفاق را عدم توجه جهرمی به تذکرات متعدد در خصوص اجرای قوانین و مصوبات کارگروه فیلترینگ و همچنین شورای عالی فضای مجازی ذکر کرده بود.

همچنین در آن سال 2 هزار نفر از مردم اهواز از وزیر ارتباطات بابت عدم ایجاد بستر امن و لازم برای فضای مجازی در کشور شکایت کردند.

در بهمن ماه 99 نیز قوه قضاییه علیه وزیر ارتباطات وقت اعلام جرم کرد و آذری جهرمی برای پاسخ به سوالات بازپرس دادسرای فرهنگ و رسانه در دادسرا حضور یافت.

تا لحظه نگارش این خبر واکنشی از سوی وزیر سابق ارتباطات نسبت به صحبت‌های سخنگوی قوه قضاییه صورت نگرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • realtime
    realtime | ۲۱ مهر ۱۴۰۰

    اینقدر ترس داره اینترنت؟

  • expire expre
    expire expre | ۲۱ مهر ۱۴۰۰

    حاجی جون کجایییی؟

  • expire expre
    expire expre | ۲۱ مهر ۱۴۰۰

    آذریم آرزوست

  • expert_developer
    expert_developer | ۲۱ مهر ۱۴۰۰

    چقدر از این فضای مجازی واهمه دارند که حتی به خودیهاشون هم که بسیار ناچیز این فضا رو باز نگه داشته بودن برای مردم، رحم نمی کنند. بعد ادعا هم می کنند هدف از طرح صیانت، بستن و کنترل کامل اینترنت نیست.

مطالب پیشنهادی