ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

آمریکا برای اولین بار به یک سیگار الکترونیکی مجوز فروش داد

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به یکی از واحدهای شرکت British American Tobacco اجازه داده تا به فروش سیگارهای الکترونیکی خود در ایالات متحده ادامه دهد. این نخستین باری است که یک برند سیگار ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به یکی از واحدهای شرکت British American Tobacco اجازه داده تا به فروش سیگارهای الکترونیکی خود در ایالات متحده ادامه دهد. این نخستین باری است که یک برند سیگار الکترونیکی در آمریکا مجوز می‌گیرد.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده به تازگی اعلام کرده که یکی از واحدهای شرکت British American Tobacco می‌تواند به فروش سیگار الکترونیکی Vuse Solo در این کشور ادامه دهد. این تصمیم بخشی از طرح بزرگ FDA برای بررسی وضعیت بازار سیگارهای الکترونیکی است. سیاستمداران و گروه‌های سلامت اجتماعی سال‌هاست که به این سازمان فشار آورده‌اند تا کنترل بیشتری بر این بازار داشته باشد.

منتها حالا یک برند سیگار الکترونیکی برای اولین بار توانسته مجوز فروش در آمریکا را دریافت کند. البته این مجوز برای محصولات طعم‌دار R.J. Reynolds Vapor Co که تحت برند Vuse Solo فروخته می‌شوند، صادر نشده و FDA درباره آن‌ها ابراز نگرانی کرده است.

«میچ زلر»، رئیس مرکز محصولات تنباکو FDA در بیانیه‌ای درباره این تصمیم گفت: «اطلاعات این تولیدکننده نشان می‌دهد که محصولات طعم تنباکوی آن‌ها می‌توانند برای افراد سیگاری که به سمت استفاده از این محصولات روی می‌آورند، مفید باشند و آن‌ها را کمتر در معرض مواد شیمیایی خطرناک قرار دهند.»

سازمان غذا و دارو می‌داند که ۱۰ درصد از دانش‌آموزان دبیرستانی از سیگار الکترونیکی Vuse استفاده می‌کنند. داده‌های فدرال در سال ۲۰۱۹ نشان داد که بیش از ۱ در هر ۴ دانش‌آموز دبیرستانی در یک ماه گذشته سیگار الکترونیکی مصرف کرده‌اند. این آمار در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۱.۷ درصد بود. ولی سخت‌گیری‌های بیشتر از سوی سازمان‌های نظارتی و آغاز همه‌گیری ویروس کرونا باعث شد این آمار پارسال تا ۱۹.۶ درصد کاهش پیدا کند.

سازمان غذا و دارو می‌گوید: «این داده‌ها تصمیم FDA برای اعطای مجوز به محصولات طعم تنباکو را تایید می‌کنند چون این محصولات جذابیت کمتری برای جوانان دارند و صدور مجوز برای آن‌ها می‌تواند برای افراد سیگاری مفید باشد.» با این حال، گروه‌های مخالف مصرف تنباکو به تایید Vuse Solo اعتراض کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی