ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اتحادیه اروپا به مدت چهار ماه خرید آرم توسط انویدیا را مورد بررسی قرار می‌دهد

کمیسیون اروپا پس از اتمام بررسی‌های اولیه قرارداد ۵۴ میلیارد دلاری انویدیا برای خرید آرم، قرار است تحقیقات خود را گسترش داده و در یک پنجره زمانی ۴ ماهه به شکل دقیق‌تر و جامع‌تری به ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۲ مهر ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

کمیسیون اروپا پس از اتمام بررسی‌های اولیه قرارداد ۵۴ میلیارد دلاری انویدیا برای خرید آرم، قرار است تحقیقات خود را گسترش داده و در یک پنجره زمانی ۴ ماهه به شکل دقیق‌تر و جامع‌تری به ارزیابی شرایط این معامله بپردازد.

به گزارش رویترز، کمیسیون اروپا ۵ آبان بررسی‌های اولیه خود را به پایان می‌رساند و بعد طی چهار ماه این معامله را به شکل دقیق‌تر مورد ارزیابی قرار خواهد داد. تحقیقات اتحادیه اروپا پس از تحقیقات رگولاتوری بریتانیا دومین مرجعی است که این قرارداد را زیر ذره‌بین می‌برد. بریتانیا مدعی بود که این معامله می‌تواند به وضعیت رقابت در بازار فناوری آسیب وارد کند.

سخنگوی انویدیا می‌گوید: «پروسه رگولاتوری محرمانه است. این معامله موجب تحول آرم و تقویت رقابت و نوآوری در بازارها از جمله بازار بریتانیا می‌شود.» این شرکت ظاهرا به کمیسیون اروپا پیشنهاد کرده که از نظر رفتاری تعهداتی داشته باشد. این تعهدات می‌تواند شامل کمک به حفظ رقابت باشد، چرا که انویدیا قبلا گفته بود آرم را به عنوان تامین‌کننده بی‌طرف بازار حفظ خواهد کرد. با این حال، منابع آگاه هنوز اطلاعاتی درباره این تعهدات ارائه نکرده‌اند.

انویدیا سپتامبر پارسال از خرید آرم خبر داد و گفت این معامله را ظرف ۱۸ ماه نهایی می‌کند. با این حال «جنسن هوانگ»، مدیرعامل انویدیا در ماه اوت اذعان کرده بود که تکمیل این قرارداد احتمالا کمی بیشتر طول خواهد کشید. سافت‌بانک، مالک فعلی آرم هم قبلا تایید کرده بود که واگذاری این شرکت به انویدیا احتمالا تا انتهای ۲۰۲۲ طول خواهد کشید.

با توجه به نقش تعیین‌کننده و اثرگذار آرم در بازار موبایل و دنیای فناوری، بسیاری از شرکت‌ها نسبت به این معامله ابراز نگرانی کرده بودند. آن‌ها باور داشتند که خرید آرم قدرت انویدیا را بیش از حد زیاد می‌کند و به وضعیت رقابت در بازار آسیب می‌زند. در حال حاضر شرکت‌های زیادی از جمله کوالکام، مایکروسافت و گوگل منتقد این قرارداد هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی