ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویندوز ۱۱
تکنولوژی

اولین آپدیت ویندوز ۱۱ عملکرد پردازنده‌های رایزن AMD را بدتر می‌کند

مایکروسافت کمتر از دو هفته پیش سیستم عامل مورد انتظار ویندوز ۱۱ را منتشر کرد و گزارش برخی کاربران به کاهش عملکرد پردازنده‌های AMD در این نسخه از ویندوز اشاره داشت. روز گذشته اولین آپدیت ویندوز ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۲ مهر ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۶

مایکروسافت کمتر از دو هفته پیش سیستم عامل مورد انتظار ویندوز ۱۱ را منتشر کرد و گزارش برخی کاربران به کاهش عملکرد پردازنده‌های AMD در این نسخه از ویندوز اشاره داشت. روز گذشته اولین آپدیت ویندوز ۱۱ برای رفع برخی باگ‌ها منتشر شد که به نظر می‌رسد مشکل AMD را تشدید کرده است.

طبق گزارشی جدید، سیستم‌هایی که از پردازنده‌های رایزن AMD بهره می‌برند، پس از فعال شدن اولین آپدیت ویندوز ۱۱ با تاخیر بسیار بیشتری مواجه می‌شود. علاوه بر این، مایکروسافت و AMD نیز در نسخه جدید ویندوز و پردازنده‌های رایزن دو مشکل پیدا کرده‌اند که شامل کاهش عملکرد تا ۱۵ درصد در برخی بازی‌هایی ویدیویی و تاخیر سه برابر بیشتر کش L3 می‌شود.

مشکل دوم روی فناوری هسته ترجیحی AMD تاثیر می‌گذارد که رشته‌ها را به سریع‌ترین هسته پردازنده منتقل می‌کند. به گفته این شرکت سازنده پردازنده، مشکل تاخیر کش L3 می‌تواند به طور بالقوه باعث کاهش عملکرد پردازنده در کارهای فشرده و سنگین شود. طبق این گزارش، تاخیر کش L3 در پردازنده Ryzen 7 2700X حدود 10 نانوثانیه اندازه‌گیری شده است، ویندوز ۱۱ این مقدار را به 17 نانوثانیه می‌رساند و آپدیت تازه منتشر شده باعث می‌شود تاخیر به 31.9 نانوثانیه برسد.

آپدیت ویندوز ۱۱

در حال حاضر قرار است آپدیت دیگری برای رفع هر دو مشکل پردازنده‌های رایزن تا پایان ماه جاری منتشر شود. با این حال، علیرغم اینکه مایکروسافت تعداد پردازنده‌های واجد شرایط آخرین نسخه ویندوز را به شدت محدود کرده است، وجود این مشکلات برای برخی پردازنده‌ها عجیب به نظر می‌رسد.

این خبر در حال منتشر شده که اکنون سیستم‌های مختلفی برای ارتقا به ویندوز ۱۱ تلاش می‌کنند. طبق گزارشی، حدود ۵۵ درصد دستگاه‌های اداری واجد شرایط استفاده از ویندوز جدید نیستند. تنها ۴۴.۴ درصد آن‌ها به پردازنده‌های مورد پشتیبانی ویندوز ۱۱ مجهز شده‌اند و تنها ۵۲.۵۵ درصد آن‌ها از TPM بهره می‌برند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mrart
    mrart | ۲۳ مهر ۱۴۰۰

    فکر کنم مایکروسافت رسما با Amd دشمن شده☹️

مطالب پیشنهادی