ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون هند ظاهرا در نحوه نمایش جستجوی محصولات تقلب می‌کند

اسناد داخلی آمازون نشان می‌دهد غول تجارت الکترونیک با استفاده از تکنیکی به نام «کاشت جستجو»، نتایج جستجو را به صورت عادلانه نمایش نمی‌دهد و برخی محصولات منتخب را به عمد در ردیف‌های بالاتر جستجو ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۳ مهر ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

اسناد داخلی آمازون نشان می‌دهد غول تجارت الکترونیک با استفاده از تکنیکی به نام «کاشت جستجو»، نتایج جستجو را به صورت عادلانه نمایش نمی‌دهد و برخی محصولات منتخب را به عمد در ردیف‌های بالاتر جستجو به نمایش می‌گذارد.

گزارش رویترز که بر اساس ایمیل‌های داخلی، استراتژی‌ها و سایر اسناد تهیه شده، برنامه تهاجمی آمازون برای تسلط بر این پلتفرم با محصولات خود را نشان می‌دهد. برای مثال برندهای انحصاری آمازون مانند AmazonBasics در بین محصولات برتر یک دسته‌بندی خاص ظاهر می‌شوند.

آمازون

سواستفاده‌های آمازون به همین یک مورد محدود نمی‌شود و غول تجارت الکترونیک محصولات خاصی که در بین مشتریان محبوب شده را شناسایی کرده و از آن‌ها کپی می‌کند. این کپی تنها به ظاهر محصولات محدود نمی‌شود، اسناد و مدارک نشان می‌دهد کارکنان آمازون هند داده‌های مربوط به تعداد دفعات خرید مشتریان را نیز بررسی کرده و سپس محصولات خود را بر اساس آن تنظیم کرده‌اند.

برای مثال استراتژی برند Solimo «استفاده از اطلاعات آمازون هند برای توسعه محصولات خود و سپس استفاده از این پلتفرم برای بازاریابی این محصولات به مشتریان خود» بوده است. هدف از انجام این کار شناسایی، هدف قرار دادن و تکرار کالاهایی است که به عنوان محصولات «مرجع» یا «معیار» شناخته می‌شوند.

آمازون که هم اکنون در هند به اتهام اقدامات ضد رقابتی تحت بازجویی و بررسی قرار دارد، تمام اتهامات مربوطه را رد کرده و آن‌ها را «در واقع نادرست و غیرموجه» خوانده است. «فلیپ‌کارت» رقیب اصلی آن نیز از سوی نهادهای نظارتی تحت بازجویی‌های مشابه قرار دارد. در این تحقیقات مواردی مانند رفتارهای ضد رقابتی و برند‌هایی مانند AmazonBasics مورد بررسی قرار می‌گیرد.

البته مانند بسیاری از شرکت‌های برتر فناوری، آمازون نیز در گذشته با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم کرده است. گزارش وال استریت ژورنال در سال ۲۰۲۰ مشخص می‌کرد که کارکنان آمازون از داده‌های فروش داخلی برای سواستفاده در برابر فروشندگان محلی استفاده می‌کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی