ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فرانسه
تکنولوژی

قیمت آیفون طی ۱۴ سال گذشته بیش از ۸۰ درصد افزایش یافته است

اولین آیفون سال ۲۰۰۷ از راه رسید و از آن سال تا به امروز، مدل‌های مختلفی از این گوشی هوشمند در اختیار خریداران قرار گرفته‌اند. حالا پژوهشی جدید نشان داده که قیمت آیفون طی ۱۴ ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

اولین آیفون سال ۲۰۰۷ از راه رسید و از آن سال تا به امروز، مدل‌های مختلفی از این گوشی هوشمند در اختیار خریداران قرار گرفته‌اند. حالا پژوهشی جدید نشان داده که قیمت آیفون طی ۱۴ سال حضور در بازار، رشد بیش از ۸۰ درصدی داشته است.

این مطالعه جدید از سوی وب‌سایت «Self» صورت گرفته و قیمت آیفون طی ۱۴ سال گذشته در کشورهای مختلف بررسی شده است. طبق این گزارش، قیمت آیفون‌های جدید در بازار جهانی نسبت به آیفون اصلی، ۸۱ درصدی افزایش داشته. بنابراین بطور میانگین کاربران برای خرید آیفون‌های جدید نسبت به آیفون اصلی، باید بیش از ۴۰۰ دلار هزینه بیشتری بپردازند:

«از زمان عرضه اولین آیفون در سال ۲۰۰۷ و فروش آن‌ها در کشورهای مختلف، قیمت آن‌ها در سطح جهان رشد ۸۱ درصدی را تجربه کرده. این موضوع به معنای آن است که در سال ۲۰۲۱، قیمت جدیدترین پرچمدار اپل نسبت به اولین آیفون، در ۳۸ کشور ۴۳۷ دلار بیشتر است.»

در حالی که با افزایش قیمت چشمگیری روبه‌رو هستیم، اپل از فناوری‌های پیشرفته‌تری در آیفون‌های جدید استفاده کرده و همچنین هزینه تولید گوشی‌های هوشمند هم افزایش داشته. از این موارد که بگذریم، باید به تورم در کشورهای مختلف هم اشاره کنیم که موجب شده کوپرتینویی‌ها قیمت آیفون‌ها را افزایش دهند:

«اکثر کشورها در این بازه زمانی با تورم و البته افزایش قدرت خرید روبه‌رو بودند. تحقیق ما نشان می‌دهد که اپل قیمت آیفون‌ها را ۲۶ درصد بیش از نرخ تورم افزایش داده است. با درنظر گرفتن این موارد، آیفون‌های جدید نسبت به آیفون اصلی، ۱۵۴ دلار هزینه بیشتری روی دست خریداران می‌گذارند.»

در این گزارش همچنین با یک نقشه تعاملی روبه‌رو هستیم که تغییرات قیمت آیفون‌ها در بیش از ۳۰ کشور را طی ۱۴ سال گذشته نشان می‌دهد. طبق این نقشه، قیمت آیفون در امارات متحده عربی طی ۱۴ سال گذشته افزایش ۱۱۰ درصدی را تجربه کرده است.

در حالت کلی در سطح جهان، قیمت آیفون‌ها سالانه رشد ۷.۷۵ درصدی را تجربه کرده، در حالی که قدرت خرید افراد سالانه رشد ۳.۷۵ درصدی داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • noisymind
    noisymind | ۲۵ مهر ۱۴۰۰

    همچین همه جا آیفون رو سمبل گرونی میدونن! خب شما ببین مثلا سامسونگی که همون چند سال پیش هم قیمتش از آیفون کمتر بوده و الان برخی مدلهاش بیشتر هم شده چند درصد رشد داشته پس؟

مطالب پیشنهادی