ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

صندلی‌های چاپ سه‌بعدی، جدیدترین آپشن پورشه برای مشتریان

پورشه یکی از خودروسازانی است که استفاده از فناوری چاپ سه بعدی را به طور جدی دنبال می‌کند. تلاش‌های این کمپانی آلمانی حالا به بار نشسته و صندلی‌های چاپ سه‌بعدی به عنوان یک آپشن در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۵

پورشه یکی از خودروسازانی است که استفاده از فناوری چاپ سه بعدی را به طور جدی دنبال می‌کند. تلاش‌های این کمپانی آلمانی حالا به بار نشسته و صندلی‌های چاپ سه‌بعدی به عنوان یک آپشن در دسترس مشتریان قرار گرفته است. این صندلی‌ها در مقایسه با صندلی‌های رایج، سبک‌تر و راحت‌تر هستند.

صندلی‌های چاپ سه‌بعدی پورشه قبلا در ماه مارس رونمایی شدند. این صندلی‌ها نشیمنگاهی از پلی‌پروپیلن و لایه‌های قابل تنفس از جنس مواد مبتنی بر پلی‌اورتان دارند. پوشش بیرونی صندلی‌ها هم از جنسی از یک ماده پیشرفته به نام Race-Tex دارد. این ماده ضد لغزش بوده و در مقایسه با پوشش‌های معمولی از نظر تهویه بهتر عمل می‌کند.

لارس کرن راننده تست پورشه در این باره گفته:

«صندلی‌های اختصاصی برای هر راننده مدت‌هاست که در ورزش‌های موتوری حرفه‌ای کاربرد دارند. هنگام تست‌های اولیه، من از ارگونومی این صندلی‌های جدید شگفت‌زده شدم. ارتفاع این صندلی‌ها کمی پایین بوده و مثل صندلی‌های یک خودروی مسابقه‌ای حمایت خوبی از ران پا دارند. تهویه غیرفعال آنها هم در نوع خود عالی است.»

آنطور که پورشه اعلام کرده، این صندلی‌ها به لطف سه درجه سختی متفاوت، راحت‌تر از صندلی‌های معمولی بوده و هشت درصد نیز سبک‌تر هستند. به گفته این کمپانی، صندلی‌های چاپ سه‌بعدی ابتدا برای مدل‌های باکستر، کیمن و 911 به عنوان یک آپشن قابل سفارش خواهد بود. این آپشن از ماه فوریه و از طریق سرویس اختصاصی Porsche Exclusive Manufaktur عرضه شده و در نهایت با پنل انتخاب مشخصات خودرو ادغام خواهد شد.

نکته جالب توجه اینکه دارندگان مدل‌های فعلی نیز می‌توانند با مراجعه به مراکز خدماتی پورشه می‌توانند صندلی‌های استاندارد را با صندلی‌های جدید چاپ سه‌بعدی تعویض کنند. این کار تنها چند دقیقه طول خواهد کشید و در برخی مدل‌ها امکان تعویض صندلی شاگرد نیز برای مشتریان فراهم شده است.

بر اساس جدول قیمتی که پورشه منتشر کرده، صندلی‌های چاپ سه‌بعدی موسوم به سطلی با پرداخت 2,677.50 یورو یا تقریبا 3100 دلار قابل خرید هستند. این صندلی‌ها ابتدا به سه رنگ هایلایت مشکی، قرمز و زرد عرضه می‌شوند، اما از ماه فوریه رنگ‌های دیگری مثل خاکستری قطبی، آبی کوسه‌ای و لاجوردی نیز به لیست افزوده خواهند شد. این را هم اضافه کنیم که پورشه در نظر دارد در آینده صندلی‌های چاپ سه‌بعدی اختصاصی و متناسب با بدن هر راننده را نیز تولید کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی