ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

طرح مفهومی شیائومی ۱۲ طراحی متفاوت دوربین را نشان می‌دهد [تماشا کنید]

ویدیویی از طرح مفهومی گوشی هوشمند شیائومی ۱۲ در یوتیوب به اشتراک گذاشته شده که براساس مستندات مربوط به پتنت ثبت شده این شرکت طراحی شده است. پیشتر وب‌سایت «Letsgodigital» مستندات مربوط به پتنت شیائومی ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

ویدیویی از طرح مفهومی گوشی هوشمند شیائومی ۱۲ در یوتیوب به اشتراک گذاشته شده که براساس مستندات مربوط به پتنت ثبت شده این شرکت طراحی شده است.

پیشتر وب‌سایت «Letsgodigital» مستندات مربوط به پتنت شیائومی را در مورد گوشی هوشمند جدیدی به اشتراک گذاشته بود و حالا ویدیویی از طرح مفهومی شیائومی ۱۲ با دوربین زیر نمایشگر و حسگر بزرگ دوربین برپایه همان مستندات، در یوتیوب به اشتراک گذاشته شده است.

این احتمال وجود دارد که طراحی مفهومی به تصویر کشیده شده از شیائومی ۱۲ در این ویدیو، به واقعیت تبدیل شود. البته باید در نظر داشت که تفاوت‌هایی بین طرح مفهومی و مستندات پتنت هم دیده می‌شود و همه چیز عینا از روی پتنت به تصویر کشیده نشده است. برای مثال در پتنت مربوطه دستگاهی با روزنه مخصوص دوربین سلفی نمایش داده شده بود ولی اینجا موبایل جدید از دوربین زیر نمایشگر بهره می‌برد.

همانطور که در ویدیو دیده می‌شود،‌ گوشی هوشمند جدید از جنس فلز و شیشه ساخته شده و از ماژول دوربین نسبتا بزرگی در پنل پشتی بهره می‌برد که شامل دوربین اصلی بزرگ در کنار احتمالا دوربین‌های فوق عریض و تله فوتو (پریسکوپ) می‌شود. فلاش LED نیز در پنل پشتی جای گرفته است.

نام تجاری شیائومی در گوشه پایین سمت چپ نقش بسته است. در قسمت پایین دستگاه نیز یک پورت USB Type-C به همراه اسپیکر اصلی دستگاه و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون دیده می‌شود.

همه دکمه‌های فیزیکی در سمت راست موبایل قرار دارند و شاهد موبایلی با نمایشگر خمیده هستیم. چنین نمایشگری بدون بریدگی یا حفره روی آن، واقعا جذاب به نظر می‌رسد.

انتظار می‌رود شیائومی ۱۲ در دسامبر ۲۰۲۰ یا ژانویه ۲۰۲۱ از راه برسد و احتمالا از چیپ نسل بعدی کوالکام بهره خواهد برد. این احتمال وجود دارد که شیائومی از این پتنت برای طراحی موبایل بعدی خود نیز استفاده نکند و مسیر دیگری را در پیش بگیرد.

در نهایت یکی از منابع آگاه بازار در شبکه اجتماعی ویبو چین با اشتراک پستی ادعا می‌کند شیائومی ۱۲ با دوربین سه‌گانه شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی در کنار دو دوربین ۵۰ مگاپیکسلی از راه می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی