ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

روسیه از شیوع گونه جدید و مسری‌تر دلتا کرونا خبر می‌دهد

محققان روسی گونه جدیدی از ویروس کرونا موسوم به «AY.4.2» را در این کشور شناسایی کرده‌اند که مسری‌تر از سویه دلتا است و به سرعت در حال گسترش است. گفته می‌شود مرگ و میر ناشی ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

محققان روسی گونه جدیدی از ویروس کرونا موسوم به «AY.4.2» را در این کشور شناسایی کرده‌اند که مسری‌تر از سویه دلتا است و به سرعت در حال گسترش است.

گفته می‌شود مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در روسیه بسیار افزایش پیدا کرده و در ۲۴ ساعت گذشته و روز چهارشنبه رکورد روزانه ۱۰۲۸ مرگ و بیش از ۳۴ هزار مورد ابتلای جدید ثبت شده است.

به گزارش رویترز و خبرگزاری‌های بین‌المللی روسیه، در این کشور مواردی از ابتلا به نوع مسری‌تر کووید-۱۹ گزارش شده که به گونه جدیدی از ویروس کرونا مربوط می‌شود و ظاهرا از گونه دلتا مسری‌تر است.

خبرگزاری RIA به نقل از «کمیل خفیزوف» محقق ارشد و ومدیر سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان اعلام کرد که ممکن است گونه AY.4.2 به طور گسترده‌ای در حال گسترش باشد. این امر باعث می‌شود که میزان موارد ابتلا جدید به ویروس کرونا که هم اکنون نیز در روسیه به بالاترین حد خود رسیده، افزایش پیدا می‌کند.

او در ادامه اضافه کرد که گونه جدید ویروس کرونا حتی می‌تواند در نهایت جایگزین دلتا شود، هر چند روند آن به احتمال زیاد کند خواهد بود.

ویروس کرونا

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، این هفته پیشنهادی برای تعطیلی یک هفته‌ای کسب‌وکار از ابتدای ماه نوامبر را به دولت ارسال کرد.

همچنین «سرگئی سابیانین» سیاستمدار روسی اعلام کرد که شهر مسکو به دلیل جلوگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا و افزایش موارد ابتلا به این ویروس از ۲۸ اکتبر (۶ آبان) یک بار دیگر قرنطینه خواهد شد و تمام مغازه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها به جز مواردی مانند سوپرمارکت‌ها و داروخانه‌ها که کالا‌های اساسی را به فروش می‌رساند بسته می‌شود.

آژانس امنیت بهداشت بریتانیا هفته گذشته اعلام کرد، این گونه جدید که به عنوان دلتا پلاس نیز شناخته می‌شود، در بریتانیا با نام AY.4.2 در حال رشد است و حدود ۶ درصد از تمام زنجیره‌های تولید شده در بریتانیا را تشکیل می‌دهد، اما هنوز به عنوان یک گونه «تحت بررسی» یا «نگران‌کننده» عنوان نشده است.

با این وجود شیوع گسترده آن در روسیه و افزایش میزان مرگ و میر‌ها می‌تواند برای تمام جهان و کشورهای در ارتباط با روسیه بسیار نگران کننده باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • peyman17
    peyman17 | ۲۹ مهر ۱۴۰۰

    اینا مگه واکسن نزدن؟

مطالب پیشنهادی