ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

هوندا سیویک Si معرفی شد؛ یک سدان اقتصادی اسپرت با تمرکز بر هندلینگ

هوندا از سیویک Si مدل 2022 رونمایی کرد. این نسخه که نماد یک خودروی اسپرت اقتصادی است، از نظر هوندا بهترین هندلینگ و بیشترین تجهیزات را در کلاس خود ارائه می‌کند. در زیر کاپوت این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۰ مهر ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

هوندا از سیویک Si مدل 2022 رونمایی کرد. این نسخه که نماد یک خودروی اسپرت اقتصادی است، از نظر هوندا بهترین هندلینگ و بیشترین تجهیزات را در کلاس خود ارائه می‌کند. در زیر کاپوت این نسخه یک موتور 1.5 لیتری توربو با توانایی تولید 200 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور قرار دارد. نیروی این موتور از طریق گیربکس شش سرعته دستی به سمت چرخ‌ها هدایت می‌شود.

هر چند خروجی نسل جدید سیویک Si در مقایسه با نسل پیشین 5 اسب بخار کمتر است، ولی هوندا می‌گوید انتقال قدرت در آن بهبود یافته و این نسل در عمل بهتر خواهد بود. نکته حائز اهمیت اینکه بیشینه گشتاور این نسل از 300 دور پایین‌تر در دسترس راننده قرار می‌گیرد. علاوه‌بر این، موتور سیویک Si در دورهای بالاتر – بین 6000 و 6500 دور – میزان بیشتری از قدرت خود را حفظ می‌کند.

با سبک‌تر شدن 26 درصدی وزن فلای‌ویل، واکنش‌های موتور هم سریع‌تر شده و به لطف سیستم اگزوز جدید صدای تولیدی سیویک Si 2022 گیراتر و اسپرت‌تر است. این سیستم از نظر انتقال گازهای خروجی 27 درصد عملکرد بهتری دارد. هوندا برای تزریق هیجان بیشتر به سرنشینان داخل کابین به پخش صدای مصنوعی از طریق اسپیکرها نیز متوسل شده است.

 گیربکس شش سرعته دستی به کار رفته در سیویک Si 2022 نیز جدید است. فواصل دنده‌ها در این گیربکس به اندازه 10 درصد کوتاه‌تر از گیربکس قبلی بوده و حالا به سیستم تطبیق دور موتور که از سیویک تایپ R به امانت گرفته شده، مجهز است. این گیربکس هنگام فعال بودن حالت اسپرت در عرض تنها 430 میلی‌ثانیه به فشرده شدن ناگهانی پدال گاز واکنش نشان می‌دهد.

شاید بدانید بدنه نسل جدید هوندا سیویک به اندازه 8 درصد مقاومت پیچشی بیشتری دارد و مقاومت آن در برابر خم شدن 13 درصد بهتر از نسل پیشین است. این امر با در نظر گرفتن افزایش 12.7 میلیمتری عرض خودرو و رشد 35.5 میلیمتری فاصله محوری دوچندان اهمیت پیدا می‌کند.

هوندا برای دستیابی به یک عملکرد اسپرت‌تر، در سیستم تعلیق نیز بازنگری کرده و کمک‌فنرهای محور جلو را به اندازه 8 درصد و کمک‌فنرهای محور عقب را به اندازه 54 درصد سفت‌تر از سیویک استاندارد کرده است. هوندا تاکید دارد مجموعه سیستم تعلیق Si بطور اختصاصی برای این خودرو تنظیم شده و به واسطه همین ویژگی و استفاده از میله‌های تعادلی ضخیم‌تر هندلینگ و ثبات بدنه آن در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

سیویک Si 2022 از دیسک‌های ترمز بزرگ‌تری بهره می‌برد. دیسک‌های این نسخه در جلو 12.3 اینچی و در عقب 11.1 اینچی بوده و در مقایسه با سیویک استاندارد به ترتیب 1.2 و 0.9 اینچ قطر بیشتری دارند. این خودرو در حالت استاندارد با تایرهای چهار فصل 235/40R18 به دست مشتری می‌رسد، ولی در صورت نیاز امکان سفارش تایرهای تابستانی نیز به عنوان یک آپشن وجود دارد.

از نظر نمای ظاهری، سیویک Si تفاوت‌هایی با مدل استاندارد دارد. برای مثال سپر جلو تهاجمی‌تر طراحی شده و در سپر عقب برای جاسازی دو خروجی اگزوز بازنگری‌هایی صورت گرفته است. این نسخه به اسپویلر جلو و عقب نیز مجهز شده تا پایداری آن در سرعت‌های بالا افزایش یابد؛ ضمن اینکه آینه‌های آن قابی به رنگ مشکی براق دارند. چراغ‌های جلو و عقب LED و رینگ‌های 18 اینچی 10 پره با رنگ مشکی مات از دیگر خصوصیات این نسخه از سیویک هستند، ضمن اینکه رنگ نارنجی موجود در تصاویر فقط برای نسخه Si استفاده می‌شود.

در داخل کابین صندلی‌های اسپرت با پشت‌سری‌های یکپارچه و حمایت بهتر از شانه و ران، پدال‌های اسپرت، دوخت قرمز، اهرم تعویض دنده، نمایشگر 7 اینچی پشت فرمان و نمایشگر 9 اینچی سیستم اینفوتینمنت از موارد قابل ذکر هستند. این نمایشگر از اپل کارپلی و اندروید اتو بصورت بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. سیویک Si از سیستم صوتی ساخت Bose با 12 اسپیکر نیز سود می‌برد.

گفتنی است هوندا در نظر دارد سیویک Si 2022 را تا پایان امسال راهی نمایندگی‌های فروش کند. در رابطه با قیمت متاسفانه فعلا حرفی به میان نیامده، ولی جهت اطلاع مدل پایه این خودروی پرطرفدار ژاپنی حدود 22 هزار دلار ارزش دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی