ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

احتمال ممنوعیت واردات و فروش ۶۱ مدل از گوشی‌های سامسونگ در روسیه

سامسونگ با نقض حقوق انحصاری مربوط به سرویس «سامسونگ پِی» وارد نبردی حقوقی در روسیه شده و در دادگاه بدوی موضوع منع واردات و فروش ۶۱ مدل از گوشی‌های کره‌ای‌ها مطرح شده است. ۶۱ مدل ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۰ مهر ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

سامسونگ با نقض حقوق انحصاری مربوط به سرویس «سامسونگ پِی» وارد نبردی حقوقی در روسیه شده و در دادگاه بدوی موضوع منع واردات و فروش ۶۱ مدل از گوشی‌های کره‌ای‌ها مطرح شده است.

۶۱ مدل عنوان شده شامل گوشی‌هایی می‌شود که دارای سرویس پرداخت سامسونگ هستند، مانند نسل جدید گوشی‌های تاشو غول فناوری یعنی «گلکسی زد فولد ۳» و «زد فلیپ ۳» که فروش خوبی را تجربه کرده‌اند. طبق گزارش منتشر شده، به نظر می‌رسد Samsung Pay حقوق انحصاری شرکت خدمات پرداخت سوئیسی Sqwin Sa را نقض می‌کند. با این وجود سامسونگ به تصمیمات مطرح شده اعتراض کرده و هنوز از نظر قانونی برای فروش گوشی‌های خود هیچ ممنوعیتی ندارد.

سامسونگ

ریشه‌های این مشکل به سال ۲۰۱۳ و زمانی که برمی‌گردد که «ویکتور گلچنکو» پتنت یک سیستم معاملات آنلاین را به ثبت رساند و سپس در آوریل سال ۲۰۱۹ پس از ثبت به Sqwin Sa رسید. از طرفی دیگر سامسونگ پی سال ۲۰۱۵ معرفی شده است و یک سال بعد در سال ۲۰۱۶ راهی روسیه شد.

تاکنون، سامسونگ پی سومین سیستم پرداخت بدون تماس در روسیه بوده و با انجام ۱۷ درصد تراکنش‌های این کشور پس از «اپل پی» با ۳۰ درصد و «گوگل پی» با ۳۲ درصد در جایگاه سوم قرار گرفته است. به گفته کارشناسان حقوقی، دو سرویس دیگر متعلق به غول‌های فناوری نیز ممکن است قربانی پتنت شرکت Sqwin Sa شوند.

هنوز مشخص نیست که نتیجه نهایی این پرونده چه خواهد بود. با این وجود اگر شرکت سوئیسی برنده اعلام شود، فروش طیف گسترده‌ای از گوشی‌های سامسونگ که اکثرا مانند سری گلکسی S21 دستگاه‌های مهم این تولیدکننده محسوب می‌شوند در کشور روسیه ممنوع خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی