ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جانی سروجی: تنها محدودیت‌های علم فیزیک مانع جاه‌طلبی‌های سخت افزاری اپل هستند

مدیر ارشد سخت‌افزارهای اپل، «جانی سروجی» در مصاحبه‌ای اعلام کرده که مک‌بوک پرو جدید تازه‌ترین تلاش این شرکت برای کنترل همه اجزای محصولات اپل است. او می‌گوید تیم‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار با هم کار می‌کنند ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱ آبان ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

مدیر ارشد سخت‌افزارهای اپل، «جانی سروجی» در مصاحبه‌ای اعلام کرده که مک‌بوک پرو جدید تازه‌ترین تلاش این شرکت برای کنترل همه اجزای محصولات اپل است. او می‌گوید تیم‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار با هم کار می‌کنند و تنها مانع خود را محدودیت‌های علم فیزیک می‌دانند.

جانی سروجی که از او به عنوان جانشین احتمالی تیم کوک هم نام برده می‌شود، در گفتگو با وب‌سایت «وایرد» پیرامون رویکرد اپل در استفاده از طراحی‌های اختصاصی در همه عناصر محصولات این شرکت حرف زده است. سروجی می‌گوید کلید موفقیت در این مسیر همکاری همه تیم‌های فعال درون شرکت است.

سروجی می‌گوید: «همیشه با خود تکرار می‌کنم که اپل اول و پیش از همه چیز یک شرکت تولیدکننده محصول است. اگر طراح تراشه باشید، این شرکت بهشت شما خواهد بود چون برای جایی تراشه می‌سازید که خودش محصول تولید می‌کند.»

مدیر ارشد اپل ادامه داد: «ما – در بخش تراشه، سخت‌افزار، نرم‌افزار، طراحی صنعتی و سایر تیم‌ها – به عنوان یک تیم کار می‌کنیم تا بینش مشخصی را محقق کنیم. ما کنار هم می‌نشینیم و می‌گوییم "آیا علم فیزیک کار ما را محدود می‌کند؟ یا می‌توانیم فراتر از این‌ها برویم؟" اگر محدودیت از لحاظ فیزیکی وجود نداشته باشد، با صرف زمان کافی می‌توانیم دریابیم که چطور باید یک محصول را بسازیم.»

سروجی می‌گوید اپل تلاش‌های خود را با CPU آغاز کرد و بعد به سراغ پردازشگر گرافیکی رفت. سپس نوبت پردازش سیگنال، موتور نمایش و غیره بود. این شرکت سال به سال کار خود را ارتقا داد و از مهارت و دانش نیروهای خود برای بهبود تراشه‌هایش استفاده کرد.

در بخش دیگری از این مصاحبه «جان ترنوس»، معاون ارشد مهندسی سخت‌افزار اپل با تاکید بر همکاری تیم‌های مختلف گفت: «با رویکرد سنتی، شرکت‌ها فقط یک تیم برای طراحی تراشه دارند و اولویت‌ها و بهینه‌سازی‌های مدنظر خودشان را دنبال می‌کنند. سپس تیم محصول و یک شرکت دیگر ساخت تراشه را برعهده می‌گیرند و سعی می‌کنند تابع تیم طراحی تراشه باشند. [ولی] با مک‌بوک پروهای جدید، ما کار طراحی تراشه را از همان نقطه اول آغاز کردیم. تراشه زمانی داشت طراحی می‌شد که تیم‌ها داشتند درباره ساخت سیستم فکر می‌کردند.»

در پایان از «گرگ جاسویاک»، معاون ارشد بازاریابی جهانی اپل پرسیده شد که در مسیر ساخت تراشه اختصاصی گوگل چه توصیه برای این شرکت دارد. او به شوخی پاسخ داد: «نمی‌دانیم. مک بخرید.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی