ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمریکا احتمالا از ماه آینده میلادی واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۱ سال را شروع می‌کند

مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری‌های واگیردار آمریکا، «آنتونی فاوچی» به تازگی گفته اگر همه چیز خوب پیش برود و تاییدیه‌ها را دریافت کنند، در نیمه اول نوامبر (اواخر آبان) واکسیناسیون کودکان شروع می‌شود. مقامات ...

حامد کولیوند
نوشته شده توسط حامد کولیوند | ۳ آبان ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری‌های واگیردار آمریکا، «آنتونی فاوچی» به تازگی گفته اگر همه چیز خوب پیش برود و تاییدیه‌ها را دریافت کنند، در نیمه اول نوامبر (اواخر آبان) واکسیناسیون کودکان شروع می‌شود.

مقامات سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در حال بررسی برنامه فایزر/بیون‌تک برای اخذ مجوز دو دوز واکسن برای کودکان هستند و نتیجه آن به زودی اعلام می‌شود. اگرچه FDA ملزم به اجرای توصیه‌های صورت گرفته نیست، اما معمولا به آن‌ها عمل می‌کند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) در جلسه‌ای که در تاریخ ۲ و ۳ نوامبر (۱۱ و ۱۲ آبان) برگزار می‌شود، تصمیم نهایی در مورد واکسینه شدن کودکان را خواهد گرفت. مدیر CDC، «راشل والنسکی» گفته می‌خواهند هرچه سریعتر به جمع‌بندی برسند و آن را به‌زودی اعلام خواهند کرد. وی افزود: «ما می‌دانیم که بسیاری از والدین علاقمند به واکسینه کردن فرزندان بین ۵ تا ۱۱ سال خود هستند و ما تلاش می‌کنیم تا اقدامات لازم را انجام دهیم.»

آنتونی فاوچی

تقریبا ۲۸ میلیون کودک واجد دریافت واکسن کرونا در آمریکا هستند. در حال حاضر واکسن فایزر/بیون‌تک برای افراد ۱۲ تا ۱۷ سال در دسترس قرار دارد. تحقیقات برای کودکان زیر ۵ سال ادامه دارد و فعلا برنامه‌ای برای واکسیناسیون این سنین وجود ندارد.

در حالی که میزان مرگ و میر کودکان بر اثر کرونا کمتر از بزرگسالان است، بسیاری از آن‌ها با علائم طولانی مدت روبرو هستند و فعلا مطالعه روی آن‌ها ادامه دارد. بزرگسالانی که مخالف واکسن بوده‌اند، در مقابل واکسینه شدن کودکان هم مخالفت می‌کنند و این کار را سخت‌تر کرده است. والنسکی گفته به دنبال اجباری کردن واکسن برای مدارس و کسب مجوز‌های لازم هستند.

فایزر چند وقت پیش گفته بود واکسن کرونا این شرکت برای کودکان ۵ تا ۱۱ سال ایمن است و تا ۹۱ درصد از بروز بیماری علامت‌دار جلوگیری می‌کند. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) هم تایید کرده که مزیت استفاده از این واکسن بیشتر از ریسک بروز عوارض جانبی نادر آن است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی