ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عملکرد پایین‌تر گوگل تنسور از اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ در بنچمارک گیک‌بنچ

اولین تراشه مخصوص موبایل گوگل به نام تنسور در گوشی‌های سری پیکسل ۶ مورد استفاده قرار گرفته و حالا نتایج اولیه بنچمارک این گوشی‌های هوشمند منتشر شده که از عملکرد ضعیف‌تر این چیپ نسبت به ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳ آبان ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

اولین تراشه مخصوص موبایل گوگل به نام تنسور در گوشی‌های سری پیکسل ۶ مورد استفاده قرار گرفته و حالا نتایج اولیه بنچمارک این گوشی‌های هوشمند منتشر شده که از عملکرد ضعیف‌تر این چیپ نسبت به اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ خبر می‌دهد.

تراشه تنسور از پیکربندی متفاوتی نسبت به چیپ‌های اندرویدی موجود در بازار بهره می‌برد. گوگل در این تراشه‌اش از دو هسته Cortex-X1 به همراه دو هسته Cortex-A76 و ۴ هسته Cortex-A55 استفاده کرده که هسته‌های Cortex-A76 مربوط به سال ۲۰۱۸ هستند.

هسته Cortex-X1 در تراشه‌های اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس 2100 هم مورد استفاده قرار گرفته و تمام آن‌ها با لیتوگرافی ۵ نانومتری تولید شده‌اند. حالا بنچمارک‌های اولیه گوشی‌های پیکسل ۶ منتشر شده که از عملکرد تک هسته‌ای مشابه با گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ خبر می‌دهد.

با وجود چنین شباهتی، در بخش چند هسته‌ای با تفاوت عملکرد تقریبا چشمگیری روبه‌رو هستیم. پیکسل ۶ و ۶ پرو در بخش چند هسته‌ای به ترتیب امتیازهای ۲۸۱۲ و ۲۸۵۵ را کسب کرده‌اند، در حالی که امتیاز اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ به ترتیب برابر ۳۷۴۱ و ۳۳۰۲ است.

با توجه به چنین اختلافی و البته معرفی نسل بعدی تراشه‌های کوالکام و سامسونگ در آینده نزدیک، تنسور شکست سنگینی را در بازار متحمل خواهد شد. نسل بعدی چیپ‌های اسنپدراگون و اگزینوس از هسته‌های Cortex-X2 و A710 استفاده خواهند کرد که قدرت بالایی دارند.

در بخش پردازش گرافیکی، GPU مورد استفاده در تنسور یعنی Mali-G78 قدرت بالایی دارد و می‌تواند با بهترین تراشه‌های اندرویدی رقابت کند. با این حال نتایج بدست آمده در بنچمارک‌های گرافیکی چندان پایدار نیستند.

در نهایت گوگل از واحد پردازش تنسور (TPU) در تراشه‌اش استفاده کرده که عملکرد یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی‌اش را افزایش می‌دهد. بنابراین شاید در دنیای واقعی گوشی‌های جدید گوگل عملکرد مشابه با دیگر پرچمدارهای بازار داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی