ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در چین: دولت درباره موج جدید شیوع کووید-۱۹ هشدار داد

شیوع موج جدید ویروس کرونا در چین باعث شده دولت این کشور درباره افزایش موارد ابتلا در شهرهای مختلف هشدار دهد. پکن از استان‌ها خواسته نظارت‌ها را افزایش دهند و به مردم توصیه کرده که ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳ آبان ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

شیوع موج جدید ویروس کرونا در چین باعث شده دولت این کشور درباره افزایش موارد ابتلا در شهرهای مختلف هشدار دهد. پکن از استان‌ها خواسته نظارت‌ها را افزایش دهند و به مردم توصیه کرده که سفرهای کمتری در بین استان‌ها داشته باشند.

به گزارش رویترز، اگرچه چین توانسته بود تا حد زیادی شیوع ویروس کرونا را کنترل کند، اما حالا یک مقام بهداشتی تایید کرده که در یک هفته گذشته بیش از ۱۰۰ نفر در ۱۱ استان به این بیماری مبتلا شده‌اند. پکن با صدور هشدار خواستار مدیریت اوضاع در استان‌ها شده است. این کشور در آستانه المپیک زمستانی ۲۰۲۲ قرار دارد و نمی‌خواهد خللی در اجرای برنامه‌هایش به وجود بیاید.

«می فنگ»، سخنگوی کمیسیون بهداشت چین می‌گوید ریسک شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا رو به افزایش است و عوامل فصلی هم بر آن دامن می‌زند. «وو لیانگیو»، معاون این کمیسیون مدعی است که عامل این موج جدید برخلاف موج‌های قبلی گونه کرونای دلتا بوده است؛ به عبارت دیگر، این موج منشأ خارجی داشته است.

مقامات چین آژانس‌های مسافرتی را از برگزاری تورهای بین استانی در استان‌هایی که دارای بیشترین ریسک شیوع ویروس هستند، منع کرده‌اند. پکن هم به‌طور خاص اعلام کرده که محدودیت‌های رفت و آمد سخت‌گیرانه‌تری را برای مسافرانی که در استان‌های آلوده بوده‌اند و می‌خواهند وارد پایتخت شوند، در نظر خواهد گرفت.

چین تاکنون به ۷۵.۶ درصد از جمعیت خود هر دو دوز واکسن را تزریق کرده است. این کشور حالا در حال تزریق دوز یادآور به بزرگسالانی است که حداقل شش ماه از واکسیناسیون آن‌ها گذشته است. بررسی‌ها نشان می‌دهند که آنتی‌بادی حاصل از واکسن‌هایی مثل سینوواک و سینوفارم پس از چند ماه کاهش پیدا می‌کند.

«وانگ هواچینگ»، کارشناس ارشد مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین می‌گوید: «امیدواریم در آینده واکسن‌های بهتری ساخته و فرآیند واکسیناسیون اصلاح شود تا سطح حفاظت در میان عموم مردم بالاتر برود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی