ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

بلو اوریجین می‌خواهد ایستگاه فضایی بسازد

با اعلام جزئیات بیشتر از تصمیم «Sierra Space» برای ساخت ایستگاه فضایی «Orbital Reef»، حالا بلو اوریجین و بوئینگ هم اعلام کرده‌اند که به این پروژه ملحق می‌شوند تا این ایستگاه فضایی را در نیمه ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۴ آبان ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

با اعلام جزئیات بیشتر از تصمیم «Sierra Space» برای ساخت ایستگاه فضایی «Orbital Reef»، حالا بلو اوریجین و بوئینگ هم اعلام کرده‌اند که به این پروژه ملحق می‌شوند تا این ایستگاه فضایی را در نیمه دوم دهه جاری به مدار بفرستند.

بلو اوریجین با همکاری سیرا اسپیس و بوئینگ به ساخت ایستگاهی به نام Orbital Reef مشغول خواهد شد که برخی تجهیزات فنی و خدمات آن توسط شرکت Redwire Space ،Genesis Engineering و دانشگاه آریزونا تامین می‌شوند.

Orbital Reef سومین ایستگاه فضایی تجاری است که توسط شرکت‌های خصوصی ساخته می‌شود. پیش‌تر Voyager Space، لاکهید مارتین و Nanoracks اعلام کرده بودند که می‌خواهند در سال ۲۰۲۷ ایستگاهی به مدار بفرستد. شرکت Axiom Space هم قصد ساخت یک ایستگاه فضایی مستقل را دارد.

سیرا اسپیس اولین بار در ماه آوریل امسال از پروژه ساخت ایستگاه فضایی خبر داد. حالا «برنت شروود»، مدیر ارشد توسعه پیشرفته بلو اوریجین می‌گوید «اوربیتال ریف» یک پارک تجاری چندمنظوره خواهد بود. این ایستگاه فضایی کاربردهای تجاری بسیاری از جمله در زمینه تحقیقات علمی، ساخت و تولید، رسانه، سرگرمی و گردشگری خواهد داشت. این ایستگاه می‌تواند میزبان ۱۰ نفر باشد.

بلو اوریجین ارائه‌دهنده ماژول‌های اصلی و سیستم‌های کاربردی اوربیتال ریف خواهد بود و سامانه پرتابی سنگین «نیو گلن» را در اختیار سیرا اسپیس می‌گذارد. بوئینگ مسئولیت انجام عملیات‌های ایستگاه و ساخت ماژول‌های علمی را برعهده گرفته و قرار است کپسول استارلاینر را برای ارسال و دریافت انسان‌ها در اختیار این پروژه قرار دهد.

از آن سو، شرکت Redwire فناوری تحقیقاتی ریزگرانش، ساخت و ساز در فضا و ساختمان‌های قابل استقرار در مدار را ارائه می‌کند. Genesis Engineering به توسعه فضاپیماهای تک سرنشین برای انجام ماموریت‌های روتین و امور گردشگری می‌پردازد و دانشگاه آریزونا هم رهبر کنسرسیومی برای ارائه مشاوره‌های تحقیقاتی خواهد بود.

در حال حاضر مشخص نیست که ساخت این ایستگاه فضایی در مدار چقدر هزینه خواهد داشت. شرکت‌های درگیر از اظهارنظر در این باره خودداری کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی