ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فتوشاپ با Content Credentials مانع از سرقت آثار هنری NFT می‌شود

فتوشاپ به گزینه «prepare as NFT» مجهز می شود. شرکت ادوبی در راستای مبارزه با سرقت آثار هنری NFT، قابلیت جدیدی تحت عنوان Content Credentials به فتوشاپ اضافه می‌کند که به موجب آن فردی که ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۵ آبان ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۹

فتوشاپ به گزینه «prepare as NFT» مجهز می شود. شرکت ادوبی در راستای مبارزه با سرقت آثار هنری NFT، قابلیت جدیدی تحت عنوان Content Credentials به فتوشاپ اضافه می‌کند که به موجب آن فردی که NFT را می فروشد، همان شخصی است که آن را ایجاد کرده است.

گفتنی است NFT یا همان توکن غیر معاوضه نوع خاصی توکن و جوازهایی دیجیتال است که به شخص اجازه می‌دهد روی متعلقاتی خاص، ادعای مالکیت کند.

با کمک این قابلیت جدید فتوشاپ، فروشندگان NFT می‌توانند شناسه ادوبی را به کیف پول رمزارز خود لینک بدهند و این ویژگی به بازارهای NFT سازگار با آن اجازه می‌دهد تا نوعی گواهی تایید شده را به کاربران نشان دهد که در واقع نشان‌دهنده منبع ایجادکننده اثر هنری است.

«اسکات بلسکی»، مدیرارشد محصول ادوبی در مصاحبه مطبوعاتی خود اعلام کرد این قابلیت جدید با گزینه prepare as NFT در فتوشاپ ایجاد می‌شود و کاربران می‌توانند تا پایان ماه جاری میلادی پیش نمایش این گزینه را در فتوشاپ مشاهده کنند. بلسکی می‌گوید داده‌های ایجاد شده توسط Content Credentials روی اکوسیستم IPFS قرار می‌گیرد که در واقع روش غیرمتمرکزی برای میزبانی فایل‌ها است که در آن شبکه‌ای از افراد مسئول حفظ امنیت و در دسترس بودن داده‌ها هستند.

سرقت آثار هنری یکی از موضوعات بازارهای امروز NFT است و تاکنون این موضوع بارها و بارها مشاهده شده است. یکی از دلایل این موضوع آن است که هر کسی می‌تواند NFT ایجاد کند و اگر از آن کپی‌برداری شود، بلاکچین کار خاصی نمی‌تواند برای جلوگیری از آن انجام دهد.

در واقع کاربران می‌توانند به راحتی روی تصویر موجود از یک NFT کلیک راست کرده و حتی آن را کراپ کنند و بدین شکل آثار هنری NFT را به سرقت ببرند. با این رویکرد فتوشاپ می‌توان امید داشت چنین مواردی به حداقل برسد و منبع چنین آثاری به خوبی مشخص شود. کاربران می‌توانند با کمک قابلیت جدید برای نشان دادن ویرایش‌هایی که روی یک فایل در فتوشاپ انجام شده، استفاده کرده و با برچسب‌گذاری تصاویر موجود در سیستم ادوبی، مانع بروز سرقت هنری شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی