ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسپاتیفای با پیشی گرفتن از اپل، برترین پلتفرم پخش پادکست در آمریکا شد

تلاش اسپاتیفای برای تبدیل شدن به پلتفرمی جامع برای پادکست موفقیت‌آمیز بوده و اکنون غول پخش موسیقی اعلام کرده که با پیشی گرفتن از اپل به برترین سرویس ارائه دهنده پادکست ایالت متحده تبدیل شده ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۶ آبان ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

تلاش اسپاتیفای برای تبدیل شدن به پلتفرمی جامع برای پادکست موفقیت‌آمیز بوده و اکنون غول پخش موسیقی اعلام کرده که با پیشی گرفتن از اپل به برترین سرویس ارائه دهنده پادکست ایالت متحده تبدیل شده است.

اسپاتیفای همزمان با انتشار گزارش مالی سه ماهه سوم خود اعلام کرد که به برترین پلتفرم پادکست در بزرگترین بازار جهان تبدیل شده است. همچنین این سرویس پخش موسیقی با اشاره به داده‌های محاسباتی داخلی خود و تحقیقات انجام شده توسط Edison Research عنوان کرد که نتایج به جای دانلود بر اساس میزان استفاده محاسبه شده‌اند.

با این وجود هنوز مشخص نیست که اسپاتیفای از نظر میزان دانلود نیز پیشتاز بازار محسوب می‌شود. در واقع، به صورت دقیق نمی‌توان گفت پیشتاز اصلی حوزه پادکست چه شرکتی است، زیرا اسپاتیفای و اپل آمار دقیق شنوندگان خود را فاش نمی‌کنند.

اسپاتیفای

شرکت تحقیقاتی Edison Research در بررسی کاربران پادکست در سه ماهه دوم از بیش از ۸۰۰۰ کاربر پادکست‌های هفتگی در مورد عادات خود در مورد گوش دادن به محتوای صوتی نظرسنجی کرد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، اسپاتیفای با ۲۴ درصد کاربران بازار، پیشتاز سرویس‌های پخش پادکست است و اپل پادکست و یوتیوب به ترتیب با ۲۱ و ۱۸ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

اسپاتیفای اعلام کرد که در سه ماهه سوم سال جاری میلادی به آمار ۳۸۱ میلیون کاربر فعال ماهانه و ۱۷۲ میلیون کاربر مشترک دست یافته است که هر دو معیار نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشته‌اند. علاوه بر این، میزان ساعاتی که کاربران در سه ماهه سوم سال به پادکست‌ها اختصاص داده‌اند به بالاترین حد خود رسیده است.

«دنیل اِک» مدیرعامل اسپاتیفای در طول کنفرانس خود گفت:

ما ماجراجویی خود را سه سال پیش با حدود ۱۸۵ هزار پادکست در این زمینه شروع کردیم. در ابتدا و در مقایسه با بزرگترین عوامل این صنعت واقعا جایی نداشتیم. اکنون ۳.۲ میلیون پادکست روی پلتفرم خود داریم که با این وجود نرخ رشد آن بیش از ۱۵۰۰ درصد است.

مدیرعامل اسپاتیفای به محتوای این پلتفرم و ویژگی‌های جدید بسیار زیاد آن به عنوان عواملی برای موفقیت اشاره می‌کند. همچنین از عناصر تعاملی که اخیرا راه‌اندازی شده مانند نظرسنجی‌ها و قابلیت پرسش و پاسخ نیز به عنوان یکی از عوامل کمک‌کننده نام برده شده است.

سرویس پخش موسیقی در چند ماه گذشته ابزارهای جدیدی را برای پادکست‌ها و شنوندگان ارائه کرده است. همچنین Anchor، پلتفرم ایجاد پادکست اسپاتیفای در ماه گذشته ویژگی‌های تعاملی و پشتیبانی از پادکست‌های ویدیویی را نیز دریافت کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی