ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

۸۳ درصد از سازمان‌ها داده‌های حساس فضای ابری را رمزگذاری نمی‌کنند

بر اساس مطالعه انجام شده، علیرغم افزایش حملات سایبری طی سال‌های اخیر که داده‌های فضای ابری را هدف قرار می‌دهند، ۸۳ درصد از کسب و کارهای ایالات متحده که نیمی از داده‌های حساس خود را ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۶ آبان ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

بر اساس مطالعه انجام شده، علیرغم افزایش حملات سایبری طی سال‌های اخیر که داده‌های فضای ابری را هدف قرار می‌دهند، ۸۳ درصد از کسب و کارهای ایالات متحده که نیمی از داده‌های حساس خود را در فضای ابری ذخیره می‌کنند، رمزگذاری نمی‌‌شوند.

شاید نتایج این گزارش زمانی نگران کننده شود که بدانیم ۲۴ درصد سازمان‌ها گزارش داده‌اند که اکثر داده‌های آن‌ها هم اکنون در فضای ابری قرار دارد که با این وجود، اطلاعات این دسته از شرکت‌ها به هدف اصلی بسیاری از هکرها تبدیل می‌شود.

مطالعه امنیت ابری Thales بر اساس داده‌های یک نظرسنجی جهانی انجام شده که شامل بیش از ۲۶۰۰ متخصص فناوری اطلاعات و امنیت (از جمله ۵۰۷ نفر در ایالات متحده) می‌شود. مطالعه انجام شده به یافته‌ها و روندهای تحقیقاتی امنیت ابری می‌پردازد و برای افرادی مناسب است که قصد حضور در فضای ابری را برای شرکت خود داشته باشند.

فضای ابری

همه‌گیری کرونا باعث افزایش استفاده از فضای ابری در بین کاربران شد. در حالی که انتقال به این فضا مزایای مشخصی دارد، چالش‌های امنیتی جدید و مهمی را نیز برای سازمان‌ها به همراه دارد. با این وجود تیم‌های امنیتی تمام شرکت‌های (به ویژه شرکت‌های بزرگتر) برای استفاده از فضاهای چندابری (Multicloud) به حمایت نیاز دارند. این امر مستلزم ایجاد تعادلی بین ویژگی امنیتی ارائه‌دهنده فضای ابری و نحوه مدیریت نتایج امنیتی است.

همچنین بین کارشناسان و مدیران ارشد در حوزه‌های مختلف شکاف بزرگی وجود دارد که اگر به آن توجه نشود، می‌تواند در میان تلاش‌ها برای ایمن سازی فضای ابری، منجر به آسیب‌هایی شود. در بیشتر سازمان‌ها، امنیت موثر مستلزم هماهنگی بین «سطح عملیاتی» و «گفتگوهای مدیران ارشد» است.

علاوه بر این، با رشد قوانین مربوط به حریم خصوصی در سراسر جهان، برای سازمان‌های کاربر نهایی (end-user) بسیار مهم است تا درک روشنی از امنیت داده‌های حساس خود و نحوه تصمیم‌گیری درباره آن‌ها داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی