ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نام هدست واقعیت مجازی Oculus Quest فیسبوک به Meta Quest تغییر می‌کند

فیسبوک سرانجام از نام جدید خود تحت عنوان «متا» رونمایی کرد و اکنون به نظر می‌رسد در حال تغییر نام پلتفرم سخت‌افزاری است. «اندرو باسورث» مدیر ارشد فناوری متا اعلام کرد که این شرکت به ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۷ آبان ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

فیسبوک سرانجام از نام جدید خود تحت عنوان «متا» رونمایی کرد و اکنون به نظر می‌رسد در حال تغییر نام پلتفرم سخت‌افزاری است. «اندرو باسورث» مدیر ارشد فناوری متا اعلام کرد که این شرکت به تدریج نام پلتفرم واقعیت مجازی سخت‌افزاری خود یعنی هدست Oculus Quest را نیز تغییر خواهد داد.

از سال ۲۰۲۲، هدست واقعیت مجازی Oculus Quest تحت عنوان «Meta Quest» شناخته می‌شود و اپلیکیشن این پلتفرم نیز به همین نام تغییر پیدا خواهد کرد. دستگاه ویدیویی پورتال فیسبوک نیز در چند ماه آینده به «Meta Portal» تغییر نام خواهد داد.

باسورث در ادامه پست خود می‌گوید:

زمانی که مردم محصولات ما را خریداری می‌کنند، می‌خواهیم به وضوح درک کنند که تمام این دستگاه‌ها به متا مربوط می‌شود و به مفهوم متاورس ما ارتباط دارند. همه ما وابستگی شدیدی به برند Oculus داریم و این تصمیم بسیار دشواری بود. در حالی که نام قبلی را کنار می‌گذاریم، می‌توان این اطمینان را به شما بدهم که چشم انداز اصلی Oculus در ادامه راه توسط متا برای استفاده گسترده از واقعیت مجازی حفظ خواهد شد.

علاوه بر این، برخی از محصولات Oculus همچنین نام تجاری Horizon را به خود خواهند گرفت که همچنان منعکس‌کننده مفهوم متاورس و پلتفرم واقعیت مجازی این شرکت است. باسورث در این رابطه عنوان می‌کند:

ما همچنین Meta Horizon را به عنوان برندی که تمام تجربیات فراگیر ما را در بر خواهد داشت، گسترش می‌دهیم. تاکنون با پلتفرم‌هایی مانند Horizon Workrooms و Horizon Worlds با این برند آشنا شده‌اید و به زودی شاهد تغییر ما از Oculus به Horizon Home، Horizon Venues، Horizon Friends و Horizon Profile خواهید بود.

باسورث همچنین در توییتر نوشت: «Oculus همچنان بخش اصلی DNA ما خواهد بود و به عنوان یک برند در مواردی مانند نرم‌افزار و ابزارهای توسعه‌دهندگان حضور خواهد داشت.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت، در جریان سخنرانی سالانه فیسبوک کانکت، نام متا را به صورت رسمی اعلام کرد. به گفته زاکربرگ، این نام نشان‌دهنده ماهیت این کمپانی و آینده‌ای است که می‌خواهد بسازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی