ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سلامت

آمریکا به واکسن کرونای فایزر برای تزریق به کودکان ۵ تا ۱۱ سال مجوز داد

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به واکسن فایزر و بیون‌تک مجوز داد تا برای کودکان گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال استفاده شود. این واکسن حالا به اولین واکسن ویروس کرونا تبدیل شده که ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۸ آبان ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به واکسن فایزر و بیون‌تک مجوز داد تا برای کودکان گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال استفاده شود. این واکسن حالا به اولین واکسن ویروس کرونا تبدیل شده که برای این گروه سنی در آمریکا مجوز تزریق دریافت کرده است.

به گزارش رویترز، واکسن فایزر بلافاصله به مراکز واکسیناسیون تحویل داده نمی‌شود و مردم ابتدا باید منتظر صدور دستورالعمل‌های لازم درباره نحوه تزریق از سوی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) باشند. این مرکز تصمیمات خود را در پی گفتگوهای گروهی از مشاوران مستقل اعلام خواهد کرد.

فایزر می‌گوید این واکسن را در شیشه‌های مخصوص کودکان به مراکز تزریق ارسال خواهد کرد. با تصمیم جدید سازمان غذا و دارو، انتظار می‌رود که واکسن کرونا در دسترس حدود ۲۸ میلیون کودک آمریکایی قرار بگیرد. بسیاری از این کودکان به مدارس بازگشته‌اند تا آموزش‌های خود را به صورت حضوری دنبال کنند.

واکسن کرونای فایزر برای کودکان فقط برای یک دوز ۱۰ میکروگرمی مجوز گرفته است. مقدار واکسن برای افراد بالای ۱۲ سال یک دوز ۳۰ میکروگرمی بود. کمیته مشورتی سازمان غذا و دارو می‌گوید دوز پایین‌تر واکسن به کاهش اثرات جانبی این محصول از جمله التهاب قلبی یا میوکاردیت کمک خواهد کرد. میوکاردیت از جمله عوارض جانبی نادر واکسن‌های mRNA است.

سازمان غذا و دارو می‌گوید مزایای استفاده از واکسن در گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال نسبت به معایب احتمالی و نادر آن بسیار بیشتر است و همین باعث شده که آن‌ها به واکسن فایزر مجوز بدهند. فایزر و بیون‌تک قبلا اعلام کرده بودند که واکسن آن‌ها در این گروه سنی حدود ۹۱ درصد اثربخشی دارد.

در حال حاضر فقط چند کشور دیگر از جمله چین، کوبا و امارات متحده عربی مجوز استفاده از واکسن کرونا برای گروه سنی کودکان را صادر کرده‌اند. در آمریکا تاکنون ۵۸ درصد از جمعیت کشور هر دو دوز واکسن را زده‌اند اما این آمار نسبت به کشورهایی مثل بریتانیا و فرانسه پایین‌تر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی