ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

ثروتمندترین فرد در تاریخ: ثروت ایلان ماسک از ۳۰۰ میلیارد دلار فراتر رفت

در هفته‌های اخیر با رشد قیمت سهام تسلا، ثروت ایلان ماسک چندین بار افزایش یافت و فاصله‌اش را با دیگر ثروتمندترین جهان بیشتر کرد. حالا مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس سرمایه‌ای بیش از ۳۰۰ میلیارد ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۰ آبان ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

در هفته‌های اخیر با رشد قیمت سهام تسلا، ثروت ایلان ماسک چندین بار افزایش یافت و فاصله‌اش را با دیگر ثروتمندترین جهان بیشتر کرد. حالا مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس سرمایه‌ای بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار دارد و به اولین فرد تاریخ با چنین میزان ثروتی تبدیل شده است.

ایلان ماسک نزدیک به ۲۰ درصد سهام تسلا را در اختیار دارد، بنابراین افزایش ارزش این کمپانی سازنده خودروهای الکتریکی تاثیر مستقیمی روی ثروت مدیرعاملش می‌گذارد. سهام تسلا که نزدیک به ۵ روز پیش ارزشی برابر ۱۰۳۰ دلار داشت، روز جمعه قیمتش به ۱,۱۱۴ دلار رسید تا ثروت مدیرعاملش به ۳۰۲ میلیارد دلار برسد و از مرز ۳۰۰ میلیارد دلار عبور کند. ارزش بازار تسلا هفته گذشته از ۱ تریلیون دلار عبور کرد.

حالا طبق جدیدترین شاخص بلومبرگ، ثروت ماسک از این هم فراتر رفته و به ۳۱۱ میلیارد دلار رسیده که از رشد ۹.۳۲ میلیارد دلاری نسبت به برآوردهای قبلی خبر می‌دهد. در حالت کلی ثروت مدیرعامل تسلا طی یکسال رشد ۱۴۱ میلیارد دلاری را تجربه کرده است. حالا ماسک فاصله‌اش با دومین ثروتمند جهان یعنی بزوس بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار است.

مدیرعامل سابق آمازون حالا ثروتی برابر ۱۹۵ میلیارد دلار دارد که کاهش ۳.۷۹ میلیارد دلاری را تجربه می‌کند. با این وجود، رشد سالانه درآمد بزوس برابر ۵.۰۶ میلیارد دلار است.

در رتبه سوم «برنار آرنو» با ثروت ۱۶۷ میلیارد دلار قرار گرفته و در رتبه‌های چهارم و پنجم هم به ترتیب بیل گیتس با سرمایه ۱۳۶ میلیارد دلار و لری پیج با ثروت ۱۳۱ میلیارد دلار قرار گرفته‌اند. سرگی برین هم با سرمایه ۱۲۶ میلیارد دلاری ششمین فرد ثروتمند جهان است. ثروت آرنو، لری پیج و سرگی برین طی یکسال به ترتیب رشد ۵۲.۷، ۴۸.۷ و ۴۶.۷ میلیارد دلاری را تجربه کرده‌اند.

چند روز پیش مدیر برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد (WFP)، «دیوید بیزلی» گفته بود که با ۲ درصد ثروت آن زمان ماسک که به ۶ میلیارد دلار می‌رسید، می‌توان ۴۲ میلیون نفر را از گرسنگی نجات داد. حالا مدیرعامل تسلا به این گفته واکنش نشان داده و گفته اگر سازمان ملل متحده با ۶ میلیارد دلار گرسنگی جهانی را از بین ببرد، سهام تسلا را می‌فروشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی