ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دیجی‌تک؛ آیا تکنولوژی ما را خنگ کرده است؟

 تکنولوژی دارد به کلی دنیایی که سالها پیش می‌شناختیم را از نو می‌سازد. دیوایس‌هایی که روزانه از آنها استفاده می‌کنیم به ما اجازه انجام کارهایی را می دهند که چندین قرن پیش حتی به ذهن نیز خطور نمی‌کردند. ولی آیا این چیز خوبی است؟ آیا شبکه‌های اجتماعی باعث شده‌اند بهم نزدیک‌تر شویم یا تنهاترمان کرده‌اند؟ آیا ما با دسترسی به اینترنت بیشتر یاد می گیریم یا داریم به سویی می رویم که بیشتر اطلاعات غلط را باور می کنیم و به مطالب زرد علاقه نشان می‌دهیم؟ من مریم هستم و امروز می‌خوام از تاثیر تکنولوژی، یا بهتره بگم تاثیر مخرب تکنولوژی روی زندگی هامون بگم براتون.

ویدیو یوتیوب:

ویدیو آپارات:

https://aparat.com/v/Jc6EK

تکنولوژی طی ۵۰ سال گذشته خیلی سریع پیشرفت کرده و کامپیوترها نسبت به گذشته ۱ تریلیون برابر قوی‌تر شده‌اند. این چیز خوبی است و بخاطر همین تکنولوژی پیشرفته بوده که بشریت توانسته چیزهای باورنکردنی بسازد. ما تونستیم برق را کشف کنیم، به فضا و ماه سفر کنیم و ربات‌هایی با هوش مصنوعی بسازیم.

اما مشکل آنجاست که با وجود جهش‌های بزرگ و سریع تکنولوژی، انسان‌ها تقریبا ثابت مانده‌اند و این است که مخرب است. از ۵۰ هزار سال گذشته قدرت و سرعت هوش ما در حال کاهش بوده و دلیلش هم آن است که هرچه تکنولوژی بیشتر پیشرفت میکند ما انسانها از هوش‌مان کمتر استفاده می کنیم و یا به نحوی خنگ میشویم.

ما دیگر شماره تلفن‌هارا حفظ نمی کنیم، دیگر اتوبان‌ها رو به خاطر نمی‌سپاریم و از جی پی اس استفاده می‌کنیم، یک ضرب و تقسیم ساده یا یک رادیکال گیری را با ماشین حساب انجام می‌دهیم چون سرعتش بیشتر و خطای کمتری دارد. ما حتی دیگر به دنبال یاد گرفتن زبان‌های مختلف نمیرویم چون می‌توانیم سریع با گوگل ترنسلیت هر آن چه را که میخواهیم ترجمه کنیم. 

هیچ کدام از این‌ها بد نیستند و حتی باعث شده‌اند زندگی‌هامان ساده‌تر شوند، اما نتیجه‌ آن شده که ما دیگر مثل قبل از مغز و هوشمان استفاده نمی‌کنیم و قدرت تحلیل ما کمتر و کمتر میشود.

یا به عبارتی دیگر ما بیش از آنکه خود بدانیم زندگی‌هایمان را وابسته و محدود به تکنولوژی کرده‌ایم و با این ساده زیستن راحت تریم و زمان که بگذرد، این دیگر انسانها نیستند که جذاب و مفید هستند، بلکه تکنولوژی است.

و همین می‌شود که زمان که بگذرد، این ربات‌ها هستند که جایگزین انسانها می‌شوند. این ربات‌ها هستند که با سرعت بیشتر، هزینه کمتر، انرژی کمتر، کارایی بیشتر و اتلاف کمتر شغل‌هایمان را از ما گرفته و بدون محدودیت به انجام کار‌هایمان می پردازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • realtime
    realtime | ۲۰ آذر ۱۴۰۱

    لوگو figma چی میگه اون وسط؟

دیجیاتو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.