ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

آمریکا از هفته آینده تزریق واکسن کرونا به کودکان ۵ تا ۱۱ ساله را شروع می‌کند

آمریکا از آغاز برنامه واکسیناسیون گسترده گروه‌های سنی ۵ تا ۱۱ سال از ۱۷ آبان‌ماه خبر داد. برای تسهیل در روند واکسیناسیون، توزیع ۱۵ میلیون دوز واکسن فایزر به مطب پزشکان اطفال، داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها و ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

آمریکا از آغاز برنامه واکسیناسیون گسترده گروه‌های سنی ۵ تا ۱۱ سال از ۱۷ آبان‌ماه خبر داد. برای تسهیل در روند واکسیناسیون، توزیع ۱۵ میلیون دوز واکسن فایزر به مطب پزشکان اطفال، داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی آغاز شده است.

این برنامه قرار است به صورت کامل و گسترده انجام شود تا کودکان ۵ تا ۱۱ سال نیز در این کشور در مقابل ویروس کرونا واکسینه شوند.

با وجودی که برنامه کامل واکسیناسیون این گروه‌های سنی مشخص شده و ۱۵ میلیون دوز نیز در حال توزیع است، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده موسوم به CDC باید ابتدا پس از جلسه کمیته مشورتی، داده‌های مربوط به واکسن فایزر برای کودکان خردسال را تایید نهایی کند.

ایالات متحده دوزهای فایزر کافی برای واکسینه کردن تمام ۲۸ میلیون کودک ۵ تا ۱۱ ساله این کشور در برابر ویروس را تامین کرده و قرار است بیش از ۲۰ هزار پایگاه این فرآیند را تسهیل کنند.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) دریافت واکسن کووید فایزر را برای کودکان ۵ تا ۱۱ سال تایید کرده است. فایزر به کمیته مشورتی FDA اعلام کرده که این واکسن اثربخشی بیشتر از ۹۰ درصد در کودکان دارد و میزان دوز آنها یک سوم دوز بزرگسالان است.

مقامات CDC طی جلسه‌ای با هیئت مشاوره FDA اعلام کردند که چاقی، بیماری‌های ریوی و بیماری‌های عصبی، همچنین برخی بیماری‌های کودکان می‌توانند باعث تشدید عواقب ابتلا به کرونا در این گروه‌های سنی شود. همه‌گیری کرونا باعث تعطیلی مدارس شده است و این روند می‌تواند به بازگشت کودکان به محیط‌های اجتماعی کمک کند.

براساس داده‌های FDA، کودکان ۵ تا ۱۱ ساله تقریبا ۹ درصد از موارد ابتلا به کرونا را در این کشور به خود اختصاص می‌دهند که امید آن می‌رود با واکسیناسیون گسترده کاهش پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی