ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نیروهایت را فرا بخوان؛ معرفی بهترین بازی‌های Gacha برای موبایل

بازی‌های سبک Gacha این روزها محبوبیت زیادی بین گیمرها پیدا کرده‌اند و عناوین معروف با میلیون‌ها دانلود و نصب را شامل می‌شوند. در واقع طرفداران بازی های نقش آفرینی ژاپنی کلاسیک بخش اعظمی از جامعه ...

نفیسه شهبازی
نوشته شده توسط نفیسه شهبازی | ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

بازی‌های سبک Gacha این روزها محبوبیت زیادی بین گیمرها پیدا کرده‌اند و عناوین معروف با میلیون‌ها دانلود و نصب را شامل می‌شوند. در واقع طرفداران بازی های نقش آفرینی ژاپنی کلاسیک بخش اعظمی از جامعه آماری گیمرهای علاقه‌مند به این بازی‌ها را تشکیل می‌دهند، چرا که مکانیزم مبارزات در بازی های Gacha در کنار خط داستانی غنی آن‌ها کاملا به مذاق دوستداران بازی‌هایی همچون فاینال فانتزی خوش می‌آید.

با این حال هر سبک امضای مخصوص به خودش را دارد و در مورد Gacha این خصیصه اصلی را می‌توانیم احضار نیروها و کاراکترها با استفاده از منابع موجود در بازی بدانیم که در میدان مبارزه با قدرت‌های منحصر بفردشان شما را برای پیروزی در نبردهای نوبتی یاری می‌کنند. همین مساله باعث تمایز بازی های Gacha از نقش‌آفرینی‌های بی‌شمار دیگر می‌شود. در این مطلب قصد داریم بهترین بازی های Gacha برای موبایل را به شما معرفی کنیم. با دیجیاتو همراه باشید.

Genshin Impact‏

لیست بازی‌های گاچا بدون بازی Genshin Impact کامل نمی‌شود. این بازی که جوایز زیادی از جمله بهترین بازی گوگل پلی در سال ۲۰۲۰ را از آن خود کرده و رقیب قدری در سبک گاچا است، داستان جالبی هم دارد. شما نقش کاراکتری را بر عهده دارید که خواهر/برادر دوقلوی خود را گم کرده و در جستجوی او است.

بازی گنشین ایمپکت یک عنوان جهان باز است که پای جادو و فانتزی را هم وسط کشیده اما المان‌های سبک گاچا از هر چیز دیگری پر رنگ‌تر هستند. برای دریافت کاراکترها و آیتم‌های مختلف می‌توانید از سیستم آرزو استفاده کنید که همان روند گاچا را در پیش گرفته است.

Genshin Impact‏

Genshin Impact‏

سازنده: miHoYo Limited قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 3200/ 359 مگابایت زبان:

Arknights

احتمالا شما هم بازی Arknights را به عنوان یک بازی دفاع از قلعه می‌شناسید اما این تمام ماجرا نیست. در این بازی، شما نقش یک مامور جنگجو را بر عهده می‌گیرید که عضو یک سازمان عجیب است و باید به همراه سایرین جلوی گسترش یک ویروس مخرب را بگیرد.

این بازی هم برای دریافت کاراکترهای جدید، بازیکنانش را در معرض یک سیستم گاچا قرار می‌دهد که کاملا متعادل است. اگر شما هم جزو بازیکنانی هستید که تجربه‌ی یک داستان پیچیده را دوست دارند حتما این بازی را امتحان کنید زیرا می‌توانید در نقش هر دو طرف این جنگ حاضر شوید.

Arknights

Arknights

سازنده: YOSTAR LIMITED قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 2100/ 86 مگابایت زبان:

AFK ARENA

بازی AFK ARENA نامی آشنا و کمی قدیمی است که کماکان آپدیت‌های جدید دریافت می کند بنابراین به طور مرتب محتوای جدید به بازی اضافه می‌شود. گیم‌پلی بازی مشابه همان چیزی است که در بازی‌های کارتی دیده‌ می‌شود و بازیکنان باید قهرمانان مختلف را جمع کنند و به زمین رقابت بروند.

در این سبک از بازی‌ها تعداد، تنوع و قدرت کارت‌ها عامل تعیین کننده‌ای است بنابراین تمام انگیزه‌ی بازیکنان به سمت و سوی دریافت کارت‌ها سوق داده می‌شود. این همان نقطه‌ای است که با سیستم گاچا روبرو می‌شوید و شانستان مشخص می‌کند که ادامه‌ی راه چقدر سخت یا آسان است.

AFK Arena‏

AFK Arena‏

سازنده: LilithGame Co., Ltd قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 256.4/ 92 مگابایت زبان:

Summoners War: Lost Centuria‏

این بازی جدیدترین عنوان از فرنچایز Summoners War است که به نوعی می‌توان گفت سنگ بنای بسیاری از بازی‌های گاچای امروز به حساب می‌آید. بازی داستان سرزمینی را روایت می‌کند که پادشاهش به قتل رسیده و جادوگران در سراسر قلمرو سر به شورش گذاشته‌اند.

شما یکی از معدود سربازان وفادار پادشاه هستید که توانسته زنده بماند و حالا باید برای بقای این سرزمین بجنگد. این بازی هم کاراکترهای خود را به شکل کارتی ارائه می‌دهد و بازیکنان باید از روندی یکسان برای دریافت کاراکترهای جدید استفاده کنند.

Summoners War: Lost Centuria‏

Summoners War: Lost Centuria‏

سازنده: Com2uS Corp. قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 1800/ 83 مگابایت زبان:

Exos Heroes

اگر از بازی‌های نقش افرینی نوبتی لذت می‌برید، بازی Exos Heroes گزینه‌ی مناسبی برای شما است. داستان بازی شما را در نقش جنگجویی قدرتمند قرار می‌دهد که به همراه دیگران در حال جستجو برای شمشیر گمشده امپراتور هستند که قدرتی فوق‌العاده دارد.

این بازی بیشتر به دلیل تنوع بی‌نهایت کاراکترهایش معروف است و بیشتر بازیکنان هم تفاوت بازی را با عناوین مشابه در همین مسئله می‌بینند. اما قابل ذکر است که در کنار تنوع بالا و بخش داستانی قوی، تمام سیستم پرداخت بازی بر اساس المان‌های سبک گاچا طراحی شده‌اند در نتیجه این بازی هم به عنوان یک بازی گاچا شناخته می‌شود.

Exos Heroes

Exos Heroes

سازنده: LINE Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 545.6/ 103 مگابایت زبان:

Final Fantasy Brave Exvius

بازی های نقش آفرینی ژاپنی

در بین بازی‌های سری فاینال فانتزی، عناوین متعددی هستند که می‌توان آن‌ها را در رده Gacha دسته‌بندی کرد و اکثر آن‌ها هم بازی‌های خوبی هستند، اما Final Fantasy Brave Exvius یک سر و گردن بالاتر از بقیه می‌ایستد. بازی با وجود اینکه از پرداخت‌های درون برنامه‌ای پشتیبانی می‌کند اما این المان‌های پولی در واقع خللی در روند پیشروی طبیعی بازی ایجاد نمی‌کنند.

Brave Exvius تقریبا مثل هر فاینال فانتزی دیگر روند داستانی پر و پیمانی دارد، کاراکترهای بسیار زیادی برای احضار در زمان مبارزات در اختیار دارید و فعالیت‌های متنوعی برای انجام دادن در اختیارتان قرار می‌گیرد. در کنار همه این‌ها موسیقی بازی هم بسیار حرفه‌ای نواخته می‌شود تا Brave Exvius را به یک تجربه به یاد ماندنی برایتان تبدیل کند.

Final Fantasy Brave Exvius

Final Fantasy Brave Exvius

سازنده: SQUARE ENIX Co.,Ltd. قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 85/150 مگابایت زبان:

Fire Emblem Heroes

این بازی را می‌توان دروازه ورود نینتندو به دنیای بازی های Gacha دانست. خوشبختانه غول دنیای بازی به خوبی از عهده ساخت Fire Emblem Heroes برآمده و بازی خوبی را روانه موبایل‌ها کرده است. Fire Emblem Heroes مفرح است، گرافیک رنگارنگ زیبایی دارد و برایتان ساعت‌ها گیم‌پلی در چنته دارد. کاراکترهای قابل احضار زیاد و متنوع هستند که از بطن سری Fire Emblem در این بازی گنجانده شده‌اند.

علاوه بر این‌ها نکات ریزی در بازی وجود دارند که آن را از سایر عناوین مشابه متمایز می‌کنند. مثلا هر بار در زمان احضار یونیت‌ها، بازی به شما درصد احتمال احضار بهترین یونیت‌ها را اعلام می‌کند. در این صورت می‌توانید استراتژی خود را با دقت بچینید تا منابعتان برای احضار ناموفق یک یا چند نیرو به هدر نرود.

Fire Emblem Heroes

Fire Emblem Heroes

سازنده: Nintendo Co., Ltd قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 190/متغیر مگابایت زبان:

One Piece Treasure Cruise

از آنجایی که One Piece یک سری انیمه پر طرفدار در سراسر دنیا و البته کشور خودمان به شمار می‌آید چندان عجیب نیست که بازی One Piece Treasure Cruise هم جزو محبوب‌ترین‌های سبک Gacha باشد. بازی از لحاظ کلکسیون کاراکترها واقعا عظیم است و بیش از 1000 کاراکتر برای جمع‌آوری و احضار در آن گنجانده شده‌اند. مکانیزم بازی هم همانطور که انتظار می‌رود به سبک نقش‌آفرینی‌های ژاپنی طراحی شده و خط داستانی پر ماجرای آن در کنار ماموریت‌های فرعی، کوئست‌ها و سایر فعالیت‌های جانبی آن را تکمیل می‌کنند.

با این اوصاف می‌توان گفت بازی از لحاظ عظمت چیزی از سری انیمه One Piece کم ندارد و تجربه آن می‌تواند لذت زیادی برای علاقه‌مندان به همراه داشته باشد. شاید تنها عیب بزرگ One Piece Treasure Cruise سرورهای نه چندان پایدار آن باشند.

One Piece Treasure Cruise

One Piece Treasure Cruise

سازنده: BANDAI NAMCO Entertainment Inc. قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 55/70 مگابایت زبان:

Brave Frontier

Brave Frontier جزو بازی‌های قدیمی‌تر در این لیست به شمار می‌رود که در مجموع تجربه استانداردی از نقش‌آفرینی ارائه می‌کند. روند بازی مشابه سایر بازی های Gacha است و باید در آن یونیت‌های مختلف را احضار کرده، آن‌ها را در طول زمان آپگرید یا همان پاور آپ کنید و با استفاده از آن‌ها دشمنان را شکست دهید.

در این بازی بیش از 400 کاراکتر برای جمع‌آوری و احضار در اختیار خواهید داشت تا با استفاده از مزایا و معایب هر کدام، استراتژی جنگی خودتان را در نبردهای نوبتی به اجرا بگذارید. روند اجرای کمبوها هم با استفاده از تپ و سوایپ انجام می‌شود و بعد از پر شدن نوار قدرت کاراکترها، می‌توانید حرکات مخصوص هرکدام را اجرا کنید.

Brave Frontier

Brave Frontier

سازنده: gumi Inc قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 140/متغیر مگابایت زبان:

Sword Art Online: Memory Defrag

Sword Art Online: Memory Defrag جزو معدود بازی‌های Sword Art Online برای موبایل است و شاید بهترین آن‌ها هم به شمار بیاید. مکانیزم بازی به سبک نقش‌آفرینی‌های معمول طراحی شده و بازیکنان می‌توانند کلکسیون متنوعی از کاراکترهای این سری را در مبارزات احضار کنند. در کنار خط داستانی جذاب، ماموریت‌های co-op و امکان تشکیل اتحادها، Memory Defrag غنی‌ترین بازی این لیست از لحاظ المان‌های اجتماعی و سوشال به حساب می‌آید.

علاوه بر بخش چند نفره جذاب، در Memory Defrag بخش تک نفره استانداردی هم انتظارتان را می‌کشد بنابراین اگر حوصله آنلاین بازی کردن ندارید یا سرورهای بازی یاری نمی‌کنند می‌توانید تنهایی به جنگ دشمنان بروید.

Sword Art Online: Memory Defrag

Sword Art Online: Memory Defrag

سازنده: BANDAI NAMCO Entertainment Inc قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 1600 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • GHAEM
    GHAEM | ۲۳ بهمن ۱۳۹۸

    من از این سبک gacha متنفرم آخه مردم از چیه این خوششون میاد?

مطالب پیشنهادی