ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

مدیرعامل اسنپ اقدامات این پلتفرم برای مدیریت بحران سوختگیری را تشریح کرد

مدیرعامل اسنپ با بیان اینکه افزایش قیمت سفر در روز 4 آبان به دلیل اختلال در سیستم سامانه هوشمند سوخت و کاهش ناوگاون اسنپ رخ داده است از ارائه کد تخفیف 20 درصدی به کاربرانی ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | ۱۷:۱۵

مدیرعامل اسنپ با بیان اینکه افزایش قیمت سفر در روز 4 آبان به دلیل اختلال در سیستم سامانه هوشمند سوخت و کاهش ناوگاون اسنپ رخ داده است از ارائه کد تخفیف 20 درصدی به کاربرانی که در آن تاریخ از اسنپ استفاده کرده‌اند، خبر داد.

هفته‌ گذشته، در پی اختلال سوختگیری در سراسر کشور، سیستم هوشمند قیمت‌گذاری اسنپ به دلیل برهم خوردن توازن بین عرضه و تقاضای سفر در مواردی با افزایش قیمت ناگهانی مواجه شد. با وجود آنکه این اختلال غیر قابل پیش‌بینی و خارج از کنترل اسنپ بود، اما این مجموعه تصمیم گرفته برای دلجویی از کاربرانش در سراسر کشور کد تخفیف ۲۰ درصدی ارائه کند. این تخفیف شامل کاربرانی می‌شود که روز ۴ آبان از ساعت ۱۲ ظهر تا ۷ عصر با اسنپ سفر داشتند و متحمل هزینه بیشتری نسبت به روزهای قبل شدند.

تلاش اسنپ برای کاهش دستی قیمت‌ها

«محمد خلج» در توضیح اقدامات اسنپ برای مدیریت بحران پیش‌آمده در بخش حمل‌ونقل کشور گفت:

«در ساعات اولیه اختلال در سوختگیری، به واسطه در دسترس‌ نبودن سوخت و طولانی شدن صف‌‌ها در پمپ‌بنزین‌ها ناوگان اسنپ به طور محسوسی کاهش پیدا کرد، همچنین میزان درخواست‌ها افزایش چشم‌گیری داشت و در نتیجه سیستم هوشمند قیمت‌گذاری اسنپ به شکل طبیعی نسبت به تغییر فاکتورهای تعیین هزینه سفر واکنش نشان داد. به همین دلیل در بعضی از سفرها به صورت موردی با افزایش قیمت مواجه شدیم. در این زمان تیم مدیریت بحران اسنپ سریعا تشکیل جلسه داد و اولین اقدام‌ این بود که بتوانیم قیمت‌ها را به طور دستی کنترل کنیم.»

خلج در ادامه گفت: «در همین فاز از اقدامات اسنپ برای مدیریت بحران، به تاریخ ۴ آبان، بودجه‌ای از منابع شرکت برای طرح‌های تشویقی رانندگان در نظر گرفتیم تا از این طریق بتوانیم کاربران راننده بیشتری را به خدمات‌رسانی ترغیب کنیم. اقدام سریع ما در همین فاز کمک کرد تا قیمت‌ها به سطح متعادلی برسند و حمل‌ونقل شهروندان به خوبی انجام شود.»

مدیرعامل اسنپ در مورد طرح معافیت از کمیسیون این سامانه نیز توضیحاتی ارائه داد و گفت:

«چهارشنبه، ۵ آبان، هنوز مشکل در سوختگیری ادامه داشت و روز کاری آخر هفته هم بود و باید پیک درخواست‌ها را کنترل می‌کردیم. به همین منظور تصمیم‌ گرفتیم از کمیسیون شرکت برای کمک به ساماندهی حمل‌ونقل شهروندان بگذریم. از ساعت ۱۲ ظهر چهارشنبه تا ۱۲ شب کمیسیون دریافتی اسنپ در شهر تهران بیش از ۵۰ درصد کاهش یافت و در کنار آن همچنان طرح‌های تشویقی هم داشتیم.»

ارائه تخفیف به کاربران اسنپ

خلج، با اشاره به اینکه طرح تشویقی ویژه رانندگان تا پایان بحران اختلال در سوختگیری ادامه داشت، در مورد اقدامات این شرکت برای همراهی با مسافران اضافه کرد: «بررسی‌های ما نشان می‌دهد که در این روزها کاربران مسافر بیشترین اعتماد را به اسنپ کردند و به پاس این همراهی تصمیم گرفتیم در فاز بعدی اقدامات خود برای کاربران مسافری که در ساعات اولیه اختلال در سوختگیری بنزین متحمل هزینه‌ مازاد در سفرهای خود شدند تخفیف ویژه‌ای در نظر بگیریم. از همین رو، ۲۰ درصد تخفیف به کاربرانی ارائه کردیم که روز سه‌شنبه (مورخ ۴ آبان ۱۴۰۰) از ساعات ۱۲ ظهر تا ۶ عصر در شهر تهران سفر داشتند.»

او با اشاره به تخصیص کد تخفیف سراسری برای کاربران اسنپ گفت:

«اختلال پیش آمده برای خانواده اسنپ با درس‌های بسیاری در بحث واکنش‌های سریع نسبت به بحران‌های پیش‌بینی‌ناپذیر همراه بود و امیدواریم با آموختن از تجربیاتمان بتوانیم در موارد مشابه بهترین تصمیم‌گیری را به نفع مردم و با در نظر گرفتن منافع هر گروه از کاربرانمان داشته باشیم. من، به عنوان مدیرعامل اسنپ، خودم را در قبال تمامی کاربرانی که در ساعات اولیه افزایش قیمت‌ها با دغدغه خاطر در رفت‌وآمدشان مواجه شدند مسئول می‌دانم و برای دلجویی از کاربرانمان تخفیفی سراسری برای تمامی افرادی در نظر گرفتیم که سه‌شنبه، ۴ آبان، از ساعت ۱۲ ظهر تا ۷ عصر با اسنپ سفر داشتند و متحمل هزینه بیشتری نسبت به روزهای قبل شدند. جزئیات این تخفیف از طریق پیامک به اطلاع کاربران می‌رسد.» 

در پایان، خلج درباره انتظارات این سامانه از دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه گفت: «تلاش ما همواره بر این است که بتوانیم به عنوان بازوی کمکی بخش حمل‌ونقل شهری در کشور سهم موثری داشته باشیم. انتظارمان از دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه این است که با حمایت و تعامل بیشتر به ما این فرصت را بدهند تا سیستم قیمت‌گذاری تاکسی‌های اینترنتی بتواند نقش به‌سزایی در بحث تنظیم بازار ایفا کند و نهایتا امکان ارائه خدمت با کیفیت و‌مناسب برای کاربرانمان فراهم شود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی