ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل به لطف عملکرد مناسب مک‌بوک ایر، ۶.۵ میلیون لپ‌تاپ در فصل سوم ۲۰۲۱ فروخته است

اپل با مهاجرت به سمت تراشه‌های اختصاصی‌اش توانسته عملکرد خوبی در بازار لپ‌تاپ‌ها داشته باشد. طبق جدیدترین آمار «استراتژی آنالیتیکس»، کوپرتینویی‌ها در فصل سوم ۲۰۲۱ موفق به عرضه ۶.۵ میلیون لپ‌تاپ شده‌اند که مک‌بوک ایر ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

اپل با مهاجرت به سمت تراشه‌های اختصاصی‌اش توانسته عملکرد خوبی در بازار لپ‌تاپ‌ها داشته باشد. طبق جدیدترین آمار «استراتژی آنالیتیکس»، کوپرتینویی‌ها در فصل سوم ۲۰۲۱ موفق به عرضه ۶.۵ میلیون لپ‌تاپ شده‌اند که مک‌بوک ایر نقش بزرگی در چنین موفقیتی داشته است.

با این میزان فروش، اپل در این بازه زمانی به چهارمین فروشنده بزرگ لپ‌تاپ در جهان تبدیل شده و توانسته به سهم ۱۰ درصدی دست پیدا کند. طبق گزارش اخیر، فروش مک‌بوک‌های اپل رشد ۱۰ درصدی را تجربه کرده‌اند.

در رتبه اول کمپانی لنوو با فروش ۱۵.۳ میلیون لپ‌تاپ قرار گرفته و بعد از آن به ترتیب اچ‌پی و دل با فروش ۱۴.۳ و ۱۲.۲ میلیون لپ‌تاپ به چشم می‌خورند. این کمپانی‌ها به ترتیب سهم ۲۳، ۲۱ و ۱۸ درصدی در بازار دارند. لنوو رشد ۵ درصدی و دل رشد ۵۰ درصدی را تجربه کرده‌اند اما فروش اچ‌پی ۵ درصد کاهش داشته است.

در رتبه پنجم ایسوس با فروش ۵.۱ میلیون لپ‌تاپ به چشم می‌خورد که سهم ۸ درصدی را برای آن به دنبال داشته و رشد سالانه ۱۰ درصدی را تجربه کرده است. در مجموع در فصل سوم ۲۰۲۱، ۶۶.۸ میلیون لپ‌تاپ به فروش رسیده که از رشد سالانه ۸ درصدی خبر می‌دهد. با وجود چنین رشدی، مشکلات مربوط به تامین قطعات مانند کمبود جهانی تراشه مانع از رشد بیشتر بازار شده است.

با توجه به عرضه نسل جدید مک‌بوک پرو با تراشه‌های قدرتمند M1 پرو و M1 مکس، انتظار می‌رود سهم اپل در فصل پایانی ۲۰۲۱ افزایش پیدا کند. این محصولات از نمایشگرهای ۱۴ و ۱۶ اینچی بهره می‌برند و به ناچ مجهز شده‌اند که دوربین سلفی را میزبانی می‌کند.

انتظار می‌رود سال آینده میلادی نسل جدید مک‌بوک ایر با طراحی جدید از راه برسد و همچنین دارای تراشه M2 باشد. در صورتی که اپل همچنان قیمت پایینی برای این محصولش درنظر بگیرد، احتمالا با افزایش سهمش در بازار روبه‌رو می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی