ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پژوهشگران کمبریج: مشاوره پزشکی از راه دور می‌تواند برای برخی بیماران فاجعه‌بار باشد

نتایج مطالعه محققان دانشگاه کمبریج نشان می‌دهد با وجودی که بسیاری از بیماران مشاوره از راه دور به صورت تلفنی، آنلاین یا تصویری را برای متخصصان روماتولوژی ترجیح می‌دهند، اما آمارها می‌گوید بیماران نگران تشخیص ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

نتایج مطالعه محققان دانشگاه کمبریج نشان می‌دهد با وجودی که بسیاری از بیماران مشاوره از راه دور به صورت تلفنی، آنلاین یا تصویری را برای متخصصان روماتولوژی ترجیح می‌دهند، اما آمارها می‌گوید بیماران نگران تشخیص نادرست پزشکان در چنین مشاوره‌‌هایی هستند.

مشاوره از راه دور مزایای خاص خودش را دارد و بیماران راحت‌تر می‌توانند با کادر درمان در ارتباط باشند،‌ اما نتایج مطالعه محققان می‌گوید ۸۶ درصد بیماران و ۹۳ درصد از پزشکان روماتولوژیست احساس می‌کنند در مشاوره پزشکی از راه دور دقت ارزیابی پایین‌تر می‌آید و حتی می‌تواند در برخی موارد به تشخیص اشتباه بیماری منجر شود.

برخی بیماران شرکت‌کننده در این مطالعه می‌گویند وقتی پزشک نمی‌‌تواند آنها را از نزدیک ببیند، چگونه می‌تواند وضعیت پوست، دست، استخوان و سایر اندام‌ها را بررسی کند. بسیاری از بیماران نیز چنین موارد مشابهی را ذکر می‌کنند.

«ملانی اسلون»، یکی از محققان این پروژه تحقیقاتی از دانشگاه کمبریج می‌گوید برای متخصصان روماتولوژی، دیدن بیماران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مشاوره از راه دور می‌تواند شرایط پیچیده‌تری را به وجود بیاورد.

در مطالعه انجام شده، محققان دانشگاه کمبریج با همکاری گروهی از مشاوران متخصص، بیماران و روانشناسان، مشکلات و مزایای پزشکی از راه دور را برای بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن بررسی کردند.

این مطالعه بین ماه‌های آوریل و ژوئیه ۲۰۲۱ انجام شده و در مجموع ۱۳۴۰ بیمار و ۱۱۱ پزشک بالینی در آن شرکت کرده‌اند. این تیم همچنین مصاحبه‌های نیز با ۳۱ بیمار و ۲۹ پزشک انجام داده‌اند. 96 درصد بیماران شرکت‌کننده در این مطالعه از انگلستان و ۳۲ درصد مبتلا به آرتریت التهابی مبتلا بوده‌اند.

۹۰ درصد پزشکان و ۶۹ درصد از بیماران در این مطالع بر این باورند که پزشکی از راه دور، ایجاد یک رابطه پزشکی قابل اعتماد را برای بیماران و پزشکان دشوارتر می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی