ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی زد فولد
تکنولوژی

سامسونگ صدرنشینی بازار موبایل اروپا را در فصل سوم ۲۰۲۱ از آن خود کرد

براساس داده‌های آماری «کانترپوینت» برای سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱، سامسونگ با سهم بازار ۳۰.۴ درصدی صدرنشین، شیائومی با سهم بازار ۲۳.۶ درصدی در جایگاه دوم و و اپل با سهم بازار ۲۲.۱ درصد در ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۳ آبان ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

براساس داده‌های آماری «کانترپوینت» برای سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱، سامسونگ با سهم بازار ۳۰.۴ درصدی صدرنشین، شیائومی با سهم بازار ۲۳.۶ درصدی در جایگاه دوم و و اپل با سهم بازار ۲۲.۱ درصد در جایگاه سوم ایستاده است.

هرچند سامسونگ با سهم بازار ۳۰.۴ درصدی بخش زیادی از بازار موبایل اروپا را در اختیار خود دارد اما این میزان نسبت به سه ماهه سوم سال گذشته (۳۵.۸ درصد) کاهش پیدا کرده است. در واقع رشد سامسونگ نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد و نسبت به سه ماهه قبل ۶ درصد کاهش یافته است.

بازار موبایل

از طرفی دیگر شیائومی با رشد سالانه ۵۱ درصدی خود در جایگاه دوم فهرست قرار گرفته است. با این وجود رشد تولیدکننده چینی نیز نسبت به سه ماهه قبل به دلیل کمبود قابل توجه قطعات با ۶ درصد کاهش همراه بوده و هم اکنون سهم آن‌ها از بازار موبایل اروپا ۲۳.۶ درصد است.

سامسونگ از اوایل سال ۲۰۲۱ موفق شد برخی مشکلات مربوط به عرضه خود را رفع کند، اما محبوبیت گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ ۳ «به ویژه در بازار اروپای غربی» باعث شد تا در جایگاه اول لیست قرار گیرد. اپل نیز علاوه بر افزایش سهم با رشد نسبتا خوبی در بازار موبایل همراه بود که عرضه آیفون ۱۳ در پایان سه ماهه کمک زیادی به این امر کرد. سهم اپل در بازار اروپا اکنون ۲۲.۱ درصد و رشد آن نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد است.

اوپو و ویوو نیز به ترتیب شاهد رشد چشمگیر ۱۱۲ و ۲۳۸ درصدی در بازار موبایل اروپا بودند که شرکت اول بیشتر به دلیل ادغام با وان پلاس مورد توجه قرار گرفته است.

در نهایت هواوی و آنر نیز به روند نزولی خود ادامه می‌دهند، اما انتظار می‌رود شرکت دوم پس از عرضه «آنر ۵۰» با پشتیبانی از خدمات گوگل کمی جایگاه خود را تغییر دهد. از طرفی دیگر نیز هواوی «نوا ۹» و» «نوا ۹ پرو» را به تازگی عرضه کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی