ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل مشکل از کار افتادن مک‌های قدیمی پس از نصب مک او‌اس مانتری را برطرف کرد

اپل مشکلی را برطرف کرده که پس از نصب مک‌ اواس مانتری باعث از کار افتادن مک‌ها با پردازنده اینتل و مجهز به تراشه T2 می‌شد. این مشکل در اصل مربوط به فریمور تراشه امنیتی ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۰

اپل مشکلی را برطرف کرده که پس از نصب مک‌ اواس مانتری باعث از کار افتادن مک‌ها با پردازنده اینتل و مجهز به تراشه T2 می‌شد. این مشکل در اصل مربوط به فریمور تراشه امنیتی T2 بود که اجازه نمی‌داد دستگاه پس از نصب مانتری بالا بیاید.

اپل در بیانیه‌ای می‌گوید حالا یک آپدیت فریمور BridgeOS در آپدیت جدید مک‌ اواس قرار داده شده تا از بروز این مشکل جلوگیری کند. همچنین کاربرانی که دستگاه آن‌ها بعد از نصب مانتری بالا نمی‌آید، می‌توانند با اپل تماس بگیرند تا راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

به دنبال انتشار مک‌ اواس مانتری گزارش‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد کاربران با نصب این سیستم عامل دچار مشکل شده‌اند. برخی از مک‌ها بعد از نصب مانتری دیگر روشن نمی‌شوند چون تراشه T2 آن‌ها ایراد پیدا کرده است. این تراشه مسئول مدیریت بخش‌هایی مثل تاچ آیدی است. مک‌هایی که از تراشه‌های سری M استفاده می‌کنند، تحت تاثیر این مشکل قرار نگرفته‌اند چون تراشه جداگانه T2 ندارند.

مک‌هایی که تراشه جداگانه T2 دارند در بازه زمانی سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ ساخته شده‌اند. فهرست این دستگاه‌ها از قرار زیر است:

  • آی‌مک ۲۷ اینچی رتینا 5K مدل ۲۰۲۰
  • آی‌مک پرو
  • مک پرو ۲۰۱۹
  • مک مینی ۲۰۱۸
  • مک‌بوک ایر ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰
  • مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی ۲۰۱۹ و ۱۳ اینچی ۲۰۲۰
  • مک‌بوک پرو ۱۵ اینچی و ۱۳ اینچی ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹

کاربران این دستگاه‌ها در حال حاضر مشکلی از بابت نصب مک‌ اواس مانتری نخواهند داشت، چون آپدیت جدید اپل این ایراد را برطرف کرده است. ولی دستگاه‌هایی که قبلا این سیستم عامل را نصب کرده‌اند باید برای حل مشکل خود با اپل تماس بگیرند. البته مشخص نیست که اپل دقیقا چه راه‌حلی را برای مشکل این دسته از کاربران ارائه خواهد کرد.

آپدیت مانتری از زمان انتشار مشکلات متنوعی را برای کاربران به وجود آورده است. عده‌ای از کاربران می‌گویند این سیستم عامل مشکل نشت حافظه دارد و برخی از مشکل مانتری با هاب USB خبر داده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی