ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تویوتا آیگو X معرفی شد؛ ترکیبی از یک کراس‌اوور و هاچبک برای بازار اروپا

تویوتا از آیگو X رونمایی کرد. این خودرو در واقع همان هاچبک کوچک و شهری آیگو است که حالا 11 میلیمتر ارتفاع بیشتری از زمین پیدا کرده و در قامت یک کراس‌اوور ظاهر شده است. ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

تویوتا از آیگو X رونمایی کرد. این خودرو در واقع همان هاچبک کوچک و شهری آیگو است که حالا 11 میلیمتر ارتفاع بیشتری از زمین پیدا کرده و در قامت یک کراس‌اوور ظاهر شده است. این کراس‌اوور ریزجثه ژاپنی با موتور کم حجم یک لیتری که 72 اسب بخار قدرت و 93 نیوتن متر گشتاور دارد، از ابتدای سال آینده وارد بازار خواهد شد.

کراس‌اوور جدید تویوتا نسخه تولیدی Aygo X Prologue محسوب می‌شود. این خودرو 3700 میلیمتر طول دارد و در مقایسه با نسخه هاچبک آیگو 235 میلیمتر طویل‌تر شده که 90 میلیمتر آن مربوط به فاصله محوری است. قسمت بار این کراس‌اوور ژاپنی حجمی برابر با 269 لیتر دارد و با خواباندن صندلی‌های عقب این مقدار به 829 لیتر افزایش می‌یابد.

تویوتا آیگو X بر اساس پلتفرم GA-B کمپانی ساخته شده و با سقف پارچه‌ای بازشونده قابل سفارش است. این کراس‌اوور شعاع گردشی برابر با 4.7 متر دارد، از این رو برای تردد در خیابان‌های شلوغ و باریک کلان‌شهرها یک گزینه ایده‌آل است.

از نظر نمای بیرونی باید گفت آیگو X به ضربه‌گیرها و محافظ‌های پلاستیکی در برخی قسمت‌های بدنه مجهز شده تا حس یک مدل متفاوت و جان‌سخت‌تر را بیشتر و بهتر ارائه کند! در داخل کابین هم تویوتا سعی کرده با بهره‌گیری از رنگ‌های جذاب، فضایی شاد و جذاب پدید بیاورد.

داشبورد تویوتا آیگو X میزبان یک نمایشگر 9 اینچی لمسی برای سیستم اینفوتینمنت است. با آنکه این خودرو یک مدل اقتصادی به شمار می‌رود، ولی تویوتا آن را به نورپردازی داخلی، پد شارژ بی‌سیم و پشتیبانی از آپدیت‌های نرم‌افزاری از راه دور مجهز کرده است.

علاوه‌بر این‌ها آیگو X از چراغ‌های اصلی LED سود می‌برد و سیستم‌های ایمنی آن در سطح مطلوبی هستند. برخی از این سیستم‌ها عبارتند از کروز کنترل تطبیق‌پذیر، سیستم تشخیص عابر پیاده در شب، سیستم دنبال کردن خطوط و سیستم تشخیص دوچرخه‌سوار در روز.

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، نیروبخش تویوتا آیگو X یک موتور 1 لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی است. این موتور بنزینی 72 اسب بخار قدرت و 93 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و نیروی تولیدی آن از طریق گیربکس 5 سرعته دستی یا نمونه CVT به سمت چرخ‌ها ارسال می‌شود.

با اتکا به این موتور، آیگو X دستی قادر است در عرض 15.6 ثانیه صفر تا صد را طی کرده و نهایت سرعت خود را به 158 کیلومتر در ساعت برساند. نسخه مجهز به گیربکس CVT هم شتابی برابر با 15.5 ثانیه دارد و حداکثر سرعت آن151 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

تویوتا می‌گوید آیگو X دستی در هر صد کیلومتر 4.7 لیتر بنزین مصرف می‌کند. نسخه CVT هم مصرفی برابر با 4.9 لیتر دارد. میزان آلایندگی این خودرو نیز 107 گرم به ازای هر کیلومتر است.

محصول جدید ژاپنی‌ها از سال 2022 وارد بازار اروپا می‌شود. در رابطه با قیمت فعلا جزئیاتی منتشر نشده و برای اطلاع از آن باید کماکان منتظر ماند.

بد نیست اشاره کنیم آیگو X در کارخانه‌ای واقع در جمهوری چک تولید خواهد شد. این کارخانه که قبلا ماموریت تولید مدل‌های مختلف پژو-سیتروئن را بر عهده داشت، حالا تحت تملک تویوتاست و یاریس نیز در آن مونتاژ می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمد شهرکی
    محمد شهرکی | ۱۷ آبان ۱۴۰۰

    ناموسا داره گریه ام میگیره

مطالب پیشنهادی