ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

چین بیش از ۷۵ درصد جمعیت خود را بطور کامل واکسینه کرد

سخنگوی کمیسیون بهداشت ملی چین، «می فنگ» در یک نشست خبری گفت که چین تا ۱۴ آبان ماه (۵ نوامبر) دو دوز واکسن کرونا به یک میلیارد و ۷۲ میلیون نفر تزریق کرده است. با ...

حامد کولیوند
نوشته شده توسط حامد کولیوند | ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | ۱۸:۴۵

سخنگوی کمیسیون بهداشت ملی چین، «می فنگ» در یک نشست خبری گفت که چین تا ۱۴ آبان ماه (۵ نوامبر) دو دوز واکسن کرونا به یک میلیارد و ۷۲ میلیون نفر تزریق کرده است. با توجه به جمعیت ۱.۴۱ میلیاردی چین، این عدد حدود ۷۵.۹۶ درصد از کل جمعیت این کشور را نشان می‌دهد.

مسئول کمیسیون «وو لیانگ» در این نشست گفت در مجموع ۳۷.۹۷ میلیون نفر تا روز جمعه در چین واکسن تقویتی دریافت کرده‌اند. در واقع تا تاریخ ۱۴ آبان ماه چین ۲.۳۱۲ میلیارد دوز واکسن تزریق کرده که نسبت به روز‌های گذشته ۸.۹ میلیون افزایش را نشان می‌دهد.

خرداد ماه بود که چین خبر از تزریق بیش از یک میلیارد دوز واکسن را داد و پس از گذشت چند ماه به تعداد فوق‌العاده ۲ میلیارد دوز واکسن رسید. به این ترتیب چیزی تا پایان واکسیناسیون عمومی در تمام چین باقی نمانده و شاید به زودی این کشور پرجمعیت به دوران پسا کرونا برسد، البته در روزهای اخیر شمار مبتلایان در چین افزایش پیدا کرده است.

هم‌اکنون برخی استان‌های چین به‌صورت رایگان به تزریق واکسن می‌پردازند تا مردم راحت‌تر حاضر به دریافت واکسن شوند. البته در برخی مناطق پیشنهادهای تشویقی به شهروندان ارائه می‌شود تا برای واکسیناسیون مراجعه کنند. حتی گزارش شده در برخی محله‌های پکن کوپن خرید توزیع می‌گردد.

سرعت واکسیناسیون در این کشور بسیار قابل توجه است. طبق اعلام مقامات چینی، ۱۰۰ میلیون نفر اول تا تاریخ ۷ فروردین (۲۷ مارس) واکسینه شدند. پس از آن طی ۲۶ روز بعدی ۱۰۰ میلیون نفر دیگر نیز واکسینه شدند و در نهایت این کشور در فاز سوم توانست در عرض ۱۷ روز ۱۰۰ میلیون نفر دیگر را واکسینه کند و آمار افراد واکسینه شده را به ۳۰۰ میلیون نفر برساند. در آخرین رکورد، در عرض تنها ۹ روز ۱۰۰ میلیون نفر دیگر در این کشور واکسینه شدند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی