ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون می‌خواهد برای پرتاب ۴۵۰۰ ماهواره اینترنتی دیگر از آمریکا مجوز بگیرد

آمازون به دنبال دریافت مجوز از کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) است تا ۴۵۰۰ ماهواره دیگر به شبکه اینترنت ماهواره‌ای خود اضافه کند تا بتواند دسترسی به اینترنت را در سراسر جهان فراهم کند. آمازون پیشتر ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۷ آبان ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۵

آمازون به دنبال دریافت مجوز از کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) است تا ۴۵۰۰ ماهواره دیگر به شبکه اینترنت ماهواره‌ای خود اضافه کند تا بتواند دسترسی به اینترنت را در سراسر جهان فراهم کند.

آمازون پیشتر اعلام کرده بود که قصد دارد حداقل ۱۰ میلیارد دلار برای توسعه شبکه ۳۲۳۶ ماهواره‌ای خود از طریق پروژه کویپر هزینه کند. هفته گذشته کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) برای استقرار مجموعا ۷۷۷۴ ماهواره برای این پروژه موافقت کرد. آمازون از FCC برای راه‌اندازی و پرتاب دو نمونه اولیه ماهواره تا پایان سال ۲۰۲۲ درخواست مجوز کرده است.

براساس اعلام آمازون، این ماهواره‌ها قرار است به کاربران خانگی، بیمارستان‌ها، دفاتر کاری، سازمان‌های دولتی و سایر نهادهای غیردولتی در سراسر جهان از جمله در مناطق جغرافیایی با مشکلات دسترسی به اینترنت، خدمت‌رسانی کند.

با وجودی که در بسیاری از کشورهای جهان دسترسی به اینترنت فراهم شده،‌ آمازون می‌گوید تنها ۵۱ درصد از جمعیت جهان و ۴۴ درصد از جمعیت کشورهای در حال توسعه به شبکه اینترنت دسترسی دارند.

در سال ۲۰۲۰، FCC طرح پروژه کویپر را برای قرارگیری ماهواره‌های آمازون در مدار پایین زمین و در رقابت با شبکه اینترنت استارلینک اسپیس ایکس تصویب کرد. جف بزوس، بنیانگذار آمازون و ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس در حوزه اینترنت ماهواره‌ای رقیب یکدیگر هستند.

گفتنی است هفته گذشته کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC)، مجوز پروژه اینترنت ماهواره‌ای شرکت بوئینگ را برای پرتاب ۱۴۷ ماهواره طی ۹ سال صادر کرد. این شرکت می‌تواند با راه‌اندازی شبکه اینترنت خود در فضا به رقیب اصلی استارلینک اسپیس ایکس تبدیل شود.

در این پروژه ۱۴۷ ماهواره برای پوشش اینترنت در سراسر جهان به فضا پرتاب می‌شود. بوئینگ در سال ۲۰۱۷ درخواست صدور مجوز خود را به FCC تقدیم کرده بود و حالا این نهاد تصمیم‌گیرنده، به درخواست این شرکت چراغ سبز نشان داده است.

باید دید در این رقابت کدام یک از شرکت‌‌ها می‌توانند خدمات بهتری را در اختیار کاربران قرار بدهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی