ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پیش‌بینی یک شرکت داروسازی: تعداد خانواده‌های درگیر با آلزایمر تا ۲۰۵۰ سه برابر می‌شود

مدیرعامل شرکت داروسازی AC Immune در مصاحبه‌ای با یک نشریه آلمانی گفته این شرکت انتظار دارد که تعداد خانواده‌های درگیر با بیماری آلزایمر تا سال ۲۰۵۰ سه برابر شود و به ۱۵۰ میلیون برسد. «آندرئا ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

مدیرعامل شرکت داروسازی AC Immune در مصاحبه‌ای با یک نشریه آلمانی گفته این شرکت انتظار دارد که تعداد خانواده‌های درگیر با بیماری آلزایمر تا سال ۲۰۵۰ سه برابر شود و به ۱۵۰ میلیون برسد.

«آندرئا فایفر»، مدیرعامل AC Immune در مصاحبه با Wirtschaftswoche آلزایمر را به عنوان یک همه‌گیری آهسته توصیف کرد که به آرامی جهان را درگیر خود می‌کند. این بیماری در حال حاضر حدود ۵۵ میلیون خانواده را درگیر کرده است.

شرکت AC Immune مشغول کار روی چند درمان برای بیماری آلزایمر و پارکینسون است که یکی از آن‌ها شامل تولید واکسن می‌شود. با این حال، آن‌ها تاکنون دارویی برای این بیماری روانه بازار نکرده‌اند. فایفر همچنین در این مصاحبه اعلام کرد که سه شرکت Athos ،MIG و First Capital Partner طی قراردادی ۱۲ درصد از سهام آن‌ها را به دست آورده‌اند و قرار است در مسیر پیش روی AC Immune به آن‌ها کمک کنند.

دو شرکت Athos و MIG پیش‌تر در تزریق سرمایه به شرکت داروسازی بیون‌تک هم ایفای نقش کرده بودند. بیون‌تک عمدتا به خاطر ساخت واکسن mRNA کرونا شناخته می‌شود و در این مسیر با کمپانی آمریکایی فایزر همکاری کرده است. فایفر می‌گوید حمایت برادران «استرونگ‌مان» به عنوان مالکان اصلی Athos از AC Immune اتفاق بسیار خوبی برای آن‌ها محسوب می‌شود.

مدیرعامل AC Immune ادامه داد: «اگر کسی بداند که چطور می‌توان واکسن‌ها را تجاری‌سازی کرد، او همان سرمایه‌گذار اصلی بیون‌تک خواهد بود.» فایفر گفت شرکت Dievini با ۲۰ درصد سهم از دیگر سرمایه‌گذاران AC Immune به حساب می‌آیند.

دانشمندان مدت‌هاست به دنبال درمانی برای بیماری آزاردهنده آلزایمر می‌گردند. آن‌ها حتی به فکر استفاده از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی زمان شروع آلزایمر افتادند و الگوریتم‌هایی برای شناسایی الگوهای تغییر مغز توسعه دادند تا با انجام آزمایش‌های استاندارد احتمال ابتلای افراد به آلزایمر را محاسبه کنند.

AC Immune یک شرکت سوئیسی است که در سال ۲۰۰۳ تاسیس شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
مطالب پیشنهادی