ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

با بهترین بازی‌های Idle tap برای موبایل آشنا شوید

در دنیای بازی‌های ویدیویی هم مثل سایر فرم‌های سرگرمی، ژانرهای زیادی وجود دارند و در این بین شاید بتوانیم سبک بازی‌های آیدِل تَپ (Idle tap) را یکی از عجیب‌ترین آن‌ها به حساب بیاوریم. مکانیزم گیم‌پلی ...

نفیسه شهبازی
نوشته شده توسط نفیسه شهبازی | ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

در دنیای بازی‌های ویدیویی هم مثل سایر فرم‌های سرگرمی، ژانرهای زیادی وجود دارند و در این بین شاید بتوانیم سبک بازی‌های آیدِل تَپ (Idle tap) را یکی از عجیب‌ترین آن‌ها به حساب بیاوریم. مکانیزم گیم‌پلی در بازی های آیدل تپ بسیار ساده است، روی نمایشگر تپ یا کلیک می‌کنید تا چیزی تولید یا ساخته شود و بعد منتظر می‌مانید تا همان چیز به صورت خودکار همچنان به تولید شدن ادامه دهد.

در ادامه، قابلیت‌ها و امکانات دیگری که در بازی به شما ارائه می‌شود را آپگرید می‌کنید تا هر کلیک یا تپ شما روی نمایشگر ارزش بیشتری پیدا کند و یا روند تولید چیزهایی که در بازی به وجود می‌آیند سریعتر شود. شاید با این توضیحات گیج شده باشید اما واقعا مکانیک بازی های آیدل تپ از توضیح بالا ساده‌تر است. در واقع اگر بخواهیم به صورت خلاصه بگوییم کاری که شما در این بازی‌ها انجام می‌دهید این است که کلیک یا تپ کنید، منتظر بمانید، آپگرید کنید و این پروسه را مجددا تکرار کنید.

بد نیست این را هم بگوییم که بازی‌های بی‌شماری در این سبک برای موبایل توسعه داده شده‌اند و بنابراین اگر به اینجور بازی‌ها علاقه‌مند هستید گستره وسیعی از انتخاب پیش رویتان است. با این مطلب همراه باشید تا تعدادی از بهترین بازی های آیدل تپ برای موبایل را به شما معرفی کنیم.

Griddie Islands‏

بازی Griddie Islands‏ یکی از عناوین جدید لیست است که گیم‌پلی آن با استراتژی ترکیب شده تا از نابودی نجات یابد. این بازی درباره‌ی کاراکترهایی به نام Griddie است که در جزیره‌ای دور افتاده زندگی می‌کنند و هر روز درآمد بیشتری از روز قبل به دست می‌آورند.

شما باید پول‌های به دست‌آمده را مدیریت کنید و جزایر بیشتری بخرید. در همین میان تعداد کاراکترها هم بیشتر می‌شود و شما می‌توانید هر دو کاراکتر هم سطح را با هم ترکیب کرده و به یک گریدی با سطح بالاتر تبدیل کنید. گیم‌پلی این بازی کوتاه است اما ارزش امتحان کردن را دارد.

Griddie Islands‏

Griddie Islands‏

سازنده: Pomelo Games‏ قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 244.6/75 مگابایت زبان:

Idle Mafia

از انتشار بازی Idle Mafia هم مدت زیادی نمی‌گذرد و یکی از عناوینی جدیدی است که در سبک آیدل تپ منتشر شده. داستان بازی از این قرار است که شما سرپرست یک گروه مافیایی و مجرم هستید و می‌خواهید در بین سایر مجرم‌ها سری بین سرها دربیاورید، بنابراین دست به هر کاری می‌زنید.

علاوه بر ماموریت‌هایی که انجام می‌دهید، می‌توانید منابعی را هم بسازید که همواره پول تولید می‌کنند و باعث می‌شوند به قدرت برسید. با اینکه این بازی جدید است اما مرتب آپدیت می‌شود و به نظر می‌رسد که محتوای بیشتر و جذاب‌تری هم در راه باشد.

Idle Mafia - Tycoon Manager‏

Idle Mafia - Tycoon Manager‏

سازنده: DianDian Interactive Holding قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 913.2/ 165 مگابایت زبان:

Masketeers : Idle Has Fallen‏

اگر می‌خواهید کمی از المان‌های سبک نقش آفرینی و گاچا را هم تجربه کنید، بازی Masketeers : Idle Has Fallen‏ گزینه‌ی خوبی است. در این بازی شما صاحب تعدادی قهرمان هستید که با مجرمین و دشمنان می‌جنگند و در ازای آن منابع مختلفی را تامین می‌کنند.

این بازی واقعا یک قدم از سایر بازی‌های سبک خود جلوتر است زیرا بازیکنان آزادی عمل بیشتری دارند. شما می‌توانید قهرمان‌ها را ارتقا بدهید، سلاح‌هایشان را تغییر بدهید و ... . سیستم پرداخت بازی متعادل است و حتی بدون پرداخت پول واقعی هم می‌توانید با کمی صبر به نتایج دلخواهتان برسید.

Masketeers : Idle Has Fallen‏

Masketeers : Idle Has Fallen‏

سازنده: Appxplore (iCandy) . قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 816.4/ 167 مگابایت زبان:

Om Nom: Merge‏

حتی اگر اهل بازی‌های موبایلی نباشید هم بعید است فرنچایز Cut the Rope و موجود سبز و بانمکش را نشناسید. Om Nom که عاشق آبنبات و شیرینی بود، حالا در قالب یک بازی آیدل بازگشته تا این بار از اشتهای فراوانش پول دربیاورد زیرا به علت هر غذایی که می‌خورد مقداری پول و امتیاز به دست می‌آید.

شما باید از اعتبار درون برنامه‌ای برای اضافه کردن موجودات جدید استفاده کنید. وقتی تعداد این موجودات از حد مشخصی بیشتر شد، می‌توانید با ترکیب کردن آن‌ها موجودات جدیدی بسازید.

Om Nom: Merge‏

Om Nom: Merge‏

سازنده: ZeptoLab UK Limited قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 307.2/087 مگابایت زبان:

Penguin Isle‏

بازی Penguin Isle‏ می‌تواند آرامش‌بخش باشد و خستگی و استرس یک روز شلوغ را از بین ببرد. ترکیب کردن انواع گونه‌ها و ساخت موجودات جدید تجربه‌ی جالبی است که ارزش امتحان کردن را دارد.

طراحی بصری بازی به خوبی انجام شده و از کیفیت خوبی هم برخوردار است. تنها مشکل بازی مکانیسم‌های بسیار ساده آن‌ هستند که تقریبا هیچ چالشی را پیش پای شما نمی‌گذارند و صرفا شما را به یک روایت آهسته و آرامش بخش دعوت می‌کنند.

Penguin Isle‏

Penguin Isle‏

سازنده: HABBY PTE. LTD. قیمت: رایگان با پرداخت درون‌ برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 340.9/ 140 مگابایت زبان:

AdVenture Capitalist

بازی های آیدل تپ

AdVenture Capitalist یکی از معروفترین بازی های آیدل تپ برای موبایل است که مکانیزم بسیار ساده‌ای هم دارد. در این بازی شما برای به دست آوردن پول روی نمایشگر تپ می‌کنید و بعد با استفاده از پولی که به دست می‌آورید بخش‌های مختلف کسب و کارتان را آپگرید می‌کنید تا بتوانید پول و سود بیشتری به دست آوردید.

در بازی المان‌های زیادی برای آپگرید کردن وجود دارد و گیم‌پلی با روند خوب و راضی کننده‌ای وسعت پیدا می‌کند. کم کم با پیشروی در AdVenture Capitalist می‌توانید کارمند استخدام کنید، نظر سرمایه گذاران مختلف را جلب کنید و تا جای ممکن کارتان را به یک بیزینس سودآور تبدیل کنید. با اینکه احتمالا بازی بعد از مدتی تکراری می‌شود اما اگر از این تم خوشتان می‌آید بد نیست AdVenture Capitalist را امتحان کنید.

AdVenture Capitalist

AdVenture Capitalist

سازنده: Screenzilla قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 85/667 مگابایت زبان:

Almost a Hero

Almost a Hero یک بازی نقش آفرینی آیدل تپ است که به خاطر وجود المان‌های RPG کمی پیچیده‌تر از سایر بازی‌های این سبک به نظر می‌رسد. در Almost a Hero حتی زمانی که بازی نمی‌کنید هم هیروهای شما به ماجراجویی‌هایشان ادامه می‌دهند و این مساله در واقع از آیدل تپ بودن بازی نشأت می‌گیرد و برای زمان‌هایی که با دشمنان و آدم بدها مبارزه می‌کنید هم مکانیزم‌های این سبک خود را نشان می‌دهند.

برای این بازی 15 هیرو طراحی شده و با وجود آپگریدهای مختلف و ماموریت‌های فراوان، می‌توان انتظار عمق زیادی از بازی داشت. در کنار این‌ها ماموریت‌های فرعی، مناطق مخفی و المان‌هایی از این دست هم در بازی وجود دارند. با این اوصاف اگر به دنبال یک آیدل تپ بسیار ساده و ابتدایی نیستید و دوست دارید کمی بیشتر درگیر بازی شوید Almost a Hero می‌تواند گزینه خوبی برایتان باشد.

Almost a Hero

Almost a Hero

سازنده: Bee Square Games قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 70/351.2 مگابایت زبان:

Bitcoin Billionare

همانطور که از اسم بازی مشخص است این بار سر و کارتان با پول رایج نیست و به جای آن باید تا جایی که می‌توانید بیتکوین جمع آوری کنید. این بازی زمانی به محبوبیت رسید که بیتکوین تازه سر زبان‌ها افتاده بود و البته بازیسازان Noodlecake Studios هم کارشان را برای توسعه یک بازی آیدل تپ با تم بیتکوین خوب انجام دادند. در این بازی شما با مقدار کمی بیتکوین کارتان را شروع می‌کنید و کم کم وارد بخش‌های آیدل تپ بازی و آپگرید کردن‌ها می‌شوید.

مثل سایر بازی‌های این سبک، سرمایه‌ای که به دست می‌آورید را در راه سرمایه‌گذاری یا همان آپگریدها خرج کرده و برای بیشتر کردن سرمایه گذاری‌ها تلاش می‌کنید. در Bitcoin Billionaire اچیومنت‌ها و پاداش‌هایی هم برایتان در نظر گرفته شده و حتی می‌توانید روبات استخدام کنید.

Bitcoin Billionaire

Bitcoin Billionaire

سازنده: Noodlecake Studios Inc قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 187.8/متغیر مگابایت زبان:

Clickpocalypse II

با اینکه Clickpocalypse II گرافیک چندان پر زرق و برقی ندارد و بیشتر ما را یاد نقش آفرینی‌های دهه 90 میلادی می‌اندازد اما جزو بهترین بازی های آیدل تپ برای موبایل به حساب می‌آید. در این بازی تیمی از هیروها برای خودتان می‌سازید تا آن‌ها را برای اکتشاف سیاهچال‌های تاریک و مخوف و کشتن آدم بدها رهبری کنید.

با توجه به اینکه با نوعی نقش آفرینی طرف هستیم بنابراین پیدا کردن آیتم‌های مختلف، آپگرید کردن توانایی‌های هیروها و دستیابی به اچیومنت‌های مختلف هم جزو کارهایی است که می‌شود انجام داد. علاوه بر این‌ها کاراکترها قابلیت یاد گرفتن توانایی‌های جدید را هم دارند. Clickpocalypse II کاملا رایگان است و البته باید آگهی‌هایی که در گوشه و کنار آن ظاهر می‌شوند را تحمل کنید.

CLICKPOCALYPSE II

CLICKPOCALYPSE II

سازنده: MINMAXIA قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 16/79.4 مگابایت زبان:

Idle Miner Tycoon

در این بازی باید به یک مدیر معدن خوب تبدیل شوید. در ابتدای بازی مثل هر بازی استاندارد آیدل تپ دیگری با تقریبا هیچ شروع می‌کنید و بعد از مدتی تپ کردن شروع به آپگرید کردن ابزار و توانایی‌هایتان کرده و چیزهای بیشتری به دست می‌آورید. می‌توانید برای بهتر پیش رفتن کسب و کارتان مدیرهای دیگری هم استخدام کنید، بیش از 20 معدن مختلف را اکتشاف کنید و 15 مواد معدنی متفاوت استخراج کنید که هر کدام ارزش خاصی در بازی دارند.

Idle Miner Tycoon در بین بازی های آیدل تپ این لیست بیشترین تعداد دانلود و نظرات را در گوگل پلی به خود اختصاص داده و مشخصا نظر کاربران علاقه‌مند به سبک آیدل را جلب کرده است. بازی گرافیک مناسبی دارد، کنترل‌های آن خوب کار می‌کنند و تقریبا باگ خاصی هم در آن دیده نمی‌شود.

Idle Miner Tycoon

Idle Miner Tycoon

سازنده: Kolibri Games قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 123/542.6 مگابایت زبان:

Egg, Inc

Egg. Inc هم یکی از بازی‌های محبوب در سبک آیدل به حساب می‌آید و طرفداران این سبک حتما آن را تجربه کرده‌اند و یا حداقل نامش را می‌شناسند. در این بازی کار را در مزرعه‌ای شروع می‌کنید، با تپ کردن سود به دست می‌آورید و بعد با این سود مزرعه‌تان را برای به دست آوردن سود بیشتر مجهز می‌کنید. می‌توانید برای بهتر پیش رفتن کارها کارگرانی هم استخدام کنید.

برای Egg. Inc اچیومنت‌های گوگل پلی، ماموریت‌های مختلف و حتی تعدادی امکان واقعیت افزوده نیز در نظر گرفته شده است. در هنگام بازی کردن متوجه خواهید شد که بازی بیشتر به یک شبیه سازی مزرعه‌داری شباهت دارد تا یک بازی آیدل کامل، اما به هر حال پیشروی در آن با مکانیزم‌های آیدل انجام می‌شود.

Egg, Inc

Egg, Inc

سازنده: Auxbrain Inc قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 34/73 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • محمد ارجمند
    محمد ارجمند | ۳۰ آذر ۱۴۰۰

    آیدل مافیا جالب بنظر میاد

  • linex
    linex | ۳ دی ۱۳۹۸

    سلام
    یه بازی هست از ترکیب همین سبک و سبک بی پایان که 3 تا مسیر داره فقط به جای اینکه جابه جا بشی باید با تپ در هر مسیر به صورت تک یا پشت سر هم یا ممتد آیتمها رو گرفت. در واقع با سه انگشت هم زمان باید بازی کنید. اسم این بازی رو میدونید؟

  • Mehrshad Msv
    Mehrshad Msv | ۲ دی ۱۳۹۸

    ممنون مطلب جالبی بود. اما بازی Cells رو یا یادتون رفته یا ازش با خبر نبودید، که در هر صورت طبیعیه با این همه تنوع و سلیقه. اما این باطی اط لحاظ نو آوری، ایده و گرافیک تصویری واقعا بنظر بنده خیلی برتر و سرگرم کننده تر از گزینه های معرفی شده هست. بازم ممنون از زحمت و مطلب مفرحتون

مطالب پیشنهادی