ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام با معرفی پلتفرم اسنپدراگون Spaces XR از ورود به حوزه متاورس خبر داد

اگرچه بیشتر صحبت‌هایی که تاکنون درباره متاورس صورت گرفته به واقعیت مجازی اشاره دارد، ولی امروز کوالکام از پلتفرم توسعه‌دهندگان اسنپدراگون Spaces XR رونمایی کرد که کیتی به منظور کمک به توسعه‌دهندگان در راه ساخت ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

اگرچه بیشتر صحبت‌هایی که تاکنون درباره متاورس صورت گرفته به واقعیت مجازی اشاره دارد، ولی امروز کوالکام از پلتفرم توسعه‌دهندگان اسنپدراگون Spaces XR رونمایی کرد که کیتی به منظور کمک به توسعه‌دهندگان در راه ساخت اپلیکیشن‌های جدید برای دستگاه‌های واقعیت افزوده است.

کوالکام در رویداد Augmented World Expo از سخت‌افزار جدیدی پرده برنداشت، اما به معرفی برنامه‌ها و همکاری‌هایی پرداخت که این شرکت در یک دهه اخیر مشغول کار روی آن‌ها بوده است. کوالکام در مسیر اپلیکیشن‌های جهان واقعی متاورس با «نیانتیک» و در زمینه تولید سخت‌افزار با لنوو، موتورولا، اوپو و شیائومی همراه می‌شود.

عینک هوشمند لنوو ThinkReality A3 اولین محصول تجاری خواهد بود که سال آینده با پلتفرم اسنپدراگون Spaces به بازار می‌آید. این پلتفرم قرار است یک اکوسیستم آزاد برای دستگاه‌های مختلف باشد و APIهایی داشته باشد که صرف‌نظر از سخت‌افزار هدف، امکان ساخت نرم‌افزار روی پلتفرم‌های گوناگون از جمله عینک‌های واقعیت افزوده را فراهم کند.

کوالکام می‌گوید اسنپدراگون Spaces اولین پلتفرم محصولات واقعیت افزوده است که برای عینک‌های تحت ارتباط با گوشی‌های هوشمند بهینه‌سازی شده. این پلتفرم از ابزارهای رایج توسعه مثل Unreal Engine 4 و Unity هم پشتیبانی می‌کند. پلتفرم Spaces در حال حاضر برای برخی توسعه‌دهندگان برگزیده مثل Holo One و NZXT در دسترس است.

دسترسی همگانی به این پلتفرم از اوایل سال ۲۰۲۲ آغاز می‌شود. کوالکام همچنین می‌گوید که فناوری‌هایی را از شرکت HINS SAS خریداری کرده تا عملکرد بهتری در زمینه ردیابی حرکات دست و تشخیص ژست‌ها داشته باشد. این شرکت با همکاری Wikitude قرار است دسترسی ۱۵۰ هزار توسعه‌دهنده را به پلتفرم خود فراهم سازد.

در چند وقت اخیر شرکت‌های بیشتری در حوزه فناوری به بازار متاورس توجه کرده‌اند. فیسبوک با تغییر برند خود به متا تاکید کرد که چه آینده‌ای را برای این صنعت متصور است. مایکروسافت با معرفی آواتارها و محیط‌های کار مجازی از تمرکز بر حوزه متاورس خبر داد. دیروز هم انویدیا با عرضه عمومی ابزارهای Omniverse برای فعالیت در این بازار اعلام آمادگی کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی