ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

برنامه ناسا برای فرود انسان روی ماه تا سال ۲۰۲۵ به تعویق افتاد

با وجودی که ایلان ماسک پیشتر گفته بود فرود انسان بر سطح ماه تا سال ۲۰۲۴ دور از دسترس نیست و ناسا هم به دنبال انجام چنین کاری بود، اکنون مقامات سازمان فضایی آمریکا این برنامه‌ریزی ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

با وجودی که ایلان ماسک پیشتر گفته بود فرود انسان بر سطح ماه تا سال ۲۰۲۴ دور از دسترس نیست و ناسا هم به دنبال انجام چنین کاری بود، اکنون مقامات سازمان فضایی آمریکا این برنامه‌ریزی را یکسال به تعویق انداخته‌اند و تا سال ۲۰۲۵ خبری از پا گذاشتن دوباره بشر روی قمر زمین نخواهد بود.

ناسا دلیل این به تعویق انداختن برنامه را به شکایت‌های اخیر بر سر قراردادهای فرودگر ماه این آژانس و همچنین تغییرات در برخی برنامه‌های ناسا در کنار موضوع همه گیری کرونا عنوان می‌کند.

آژانس فضایی قصد دارد از طریق پروژه آرتمیس هدف بلندمدتی را دنبال کند و می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ حضور انسان را بر ماه پایدار کند. به عنوان بخشی از این پروژه، ناسا امیدوار است بتواند اولین زن و اولین فرد رنگین پوست را در این دهه به ماه بفرستد و در عین حال در تلاش است تا راهکارهایی برای زندگی و کار روی سطح ماه فراهم کند.

پروژه آرتمیس به مجموعه پیچیده‌ای از وسایل نقلیه، از جمله سیستم پرتاب فضایی یا SLS متکی است. در ماه آوریل، ناسا قراردادی ۲.۹ میلیارد دلاری با اسپیس ایکس برای توسعه استارشیپ برای فرود روی سطح ماه منعقد کرد.

تاریخ فرود روی سطح ماه در سال ۲۰۲۴ در زمان دولت ترامپ مطرح شد. در سال ۲۰۱۹، معاون رئیس جمهور وقت، «مایک پنس» از ناسا درخواست کرد تا برنامه زمان‌بندی پروژه آرتمیس را سرعت ببخشد تا اولین فرود روی سطح ماه در سال ۲۰۲۴ انجام شود. در آن مقطع زمانی بسیاری از منتقدان نسبت به چنین برنامه‌ای تردید داشتند و می‌گفتند ناسا نمی‌تواند در تاریخ مشخص شده به چنین هدفی دست پیدا کند. هرچند ایلان ماسک نظر مخالفی داشت و می‌گفت چنین برنامه‌ریزی دور از دسترس نیست.

ناسا باید روی فناوری‌های بسیاری برای محقق کردن این رویا کار کند و همین مساله در کنار برخی موارد دیگر، باعث شده انجام چنین کاری در شرایط فعلی حداقل یک سال به تعویق بیفتد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
مطالب پیشنهادی