ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مشخصات مدل‌های جدید پردازنده‌های نسل ۱۲ اینتل آلدر لیک فاش شد

مشخصات پردازنده‌های نسل ۱۲ اینتل آلدر لیک به غیر از سری K فاش شد که سرعت عملکرد و پیکربندی هسته‌های مختلف آن را نشان می‌دهد. این اطلاعات توسط منبع Momomo_US منتشر شده که مشخصات شش ...

حامد کولیوند
نوشته شده توسط حامد کولیوند | ۲۰ آبان ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

مشخصات پردازنده‌های نسل ۱۲ اینتل آلدر لیک به غیر از سری K فاش شد که سرعت عملکرد و پیکربندی هسته‌های مختلف آن را نشان می‌دهد. این اطلاعات توسط منبع Momomo_US منتشر شده که مشخصات شش مدل مختلف را نشان می‌دهد.

همان‌طور که انتظار می‌رفت پردازنده‌های Core i9 و Core i7 همان پیکربندی برداران خود در سری K را حفظ کرده‌اند. تفاوت اصلی به شکل سرعت پردازنده و TDP بازمی‌گردد. تراشه Core i9-12900(F) پیکربندی ۱۶ هسته‌ای و ۲۴ تردی را با ۳۰ مگابایت حافظه کش L3 ارائه می‌دهد. سرعت فرکانس پایه ۲.۴۰ گیگاهرتز برای P-Cores و ۱.۸۰ گیگاهرتز برای E-Cores است. ماکزیمم فرکانس این تراشه با ۱۰۰ مگاهرتز بوست به ۵.۱ گیگاهرتز افزایش می‌یابد. تراشه‌های لاک شده در این حالت قدرت ۶۵ وات مصرفی دارند در حالی که بیشینه مصرف پردازنده‌های آنلاک تا ۱۲۵ وات هم می‌رسد.

پردازنده بعدی Core i7-12700(F) است که با ۱۲ هسته پردازشی و ۲۰ ترد و ۲۵ مگابایت حافظه مش قرار دارد. سرعت فرکانس پایه این مدل ۲.۱۰ گیگاهرتز برای P-Cores و ۱.۶۰ گیگاهرتز برای E-Cores خواهد بود. حداکثر فرکانس پردازنده در این مدل به ۴.۹۰ گیگاهرتز می‌رسد که مصرفی برابر ۶۵ وات دارد. در مرحله بعدی بیشترین تغییر را در تراشه‌های غیر هیبریدی Core i5 مشاهده می‌کنیم.

تراشه اینتل Core i5-12600 و Core i5-12400 هر دو از طراحی ۶ هسته‌ای و ۱۲ تردی بهره می‌برند و تنها به Golden Cove برای P-Cores مجهز هستند. هر دو چیپست ۱۸ مگابایت حافظه کش L3 دارند و فرکانس پایه به ترتیب ۳.۳ گیگاهرتز و ۲.۵۰ گیگاهرتز است. هردو تراشه بیشینه مصرف ۶۵ وات دارند و باید دید در مقایسه با تراشه‌های رایزن 5 5600X شرکت AMD چه عملکردی خواهند داشت. این دو در یک سگمنت قرار دارند و رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند. پردازنده‌های نسل ۱۲ اینتل آلدر لیک سری غیر K احتمالا اوایل سال ۲۰۲۲ عرضه می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی