ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عینک حریم خصوصی اپل محتوای نمایشگر را از دید سایرین پنهان می‌کند

اپل روی توسعه عینک جدیدی کار می‌کند که کاربران با استفاده از آن می‌توانند محتوای نمایشگر آیفون را مشاهده کنند ولی محتوای مربوطه برای افراد فاقد عینک قابل رویت نیست. پتنت مربوط به این عینک ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۱ آبان ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

اپل روی توسعه عینک جدیدی کار می‌کند که کاربران با استفاده از آن می‌توانند محتوای نمایشگر آیفون را مشاهده کنند ولی محتوای مربوطه برای افراد فاقد عینک قابل رویت نیست.

پتنت مربوط به این عینک در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده ثبت شده است و مستندات مربوط به آننیز به اشتراک گذاشته شده که نشان می‌دهد اپل بیش از پیش به حفظ حریم خصوصی کاربران توجه نشان می‌دهد.

همانطور که در این گزارش عنوان شده است، پتنت اپل برای سیستمی به ثبت رسیده که محتوای نمایشگر را تنها برای کاربر دستگاه قابل رویت می‌کند.

جالب اینکه یکی از ویژگی‌هایی که در این پتنت درباره آن توضیح داده شده، «عینک حریم خصوصی» است که باعث می‌شود افراد اطراف شما دیگر نتوانند محتوای مورد نمایش روی گوشی را ببیند، زیرا تنها را برای دیدن موارد قابل نمایش در روی نمایشگر، استفاده از این عینک است. با توجه به اینکه اپل در حال کار روی هدست واقعیت ترکیبی خود است، وجود چنین ویژگی می‌تواند باعث فروش بسیار زیاد آن شود.

حریم خصوصی

در توضیحات این پتنت آمده است:

یکی از ابعاد جدید و کلیدی که در این پتنت مورد بحث قرار گرفته «عینک حریم خصوصی» است. در برخی موارد، کاربر ممکن است با گرافیک کالیبراسیون تعامل داشته باشد تا خروجی گرافیکی ارائه شده را عمدا محو کند. به همین منظور اگر کاربری خواهان حفظ حریم خصوصی است یا نمی‌خواهد افراد نزدیک به او موارد قابل مشاهده در نمایشگر او را مشاهده کنند، می‌تواند با گرافیک کالیبراسیون تعامل داشته باشد تا خروجی گرافیکی ناخوانایی داشته باشد.

علاوه بر فناوری جدید حفظ حریم خصوصی، به نظر می‌رسد که اپل در حال کار روی پروفایل‌های Face ID است. پتنت کوپرتینویی‌ها همچنین سیستم دیگری را توصیف می‌کند که می‌تواند جزئیات منحصر به فرد صورت کاربر مانند مدل مو، ریش، سبیل، نوع عینک و موارد دیگری را تشخیص دهد.

در نهایت باید توجه داشت که اپل لزوما قرار نیست از پتنت‌ها خود در محصولات واقعی استفاده کند. با این وجود، باید دید غول فناوری در حال کار روی چه فناوری‌هایی است تا ارزش اکوسیستم خود را افزایش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی